602.425 (19S) Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
29.03.2019 09:00 - 12:30 , N.1.71
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Research Seminar Marketing (MIM) I
LV-Art
Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
1.0
ECTS-Anrechungspunkte
2.0
Anmeldungen
13 (20 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
29.03.2019
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The Research Seminar in Marketing comprises of two parts (Part 1 and Part 2).

Students who just have started or are interested in writing their master's thesis in marketing can attend Part 1 of the seminar. When students have completed about two thirds of their master's thesis they should attend Part 2 of the seminar.

Course objective Seminar Part 1:

Enhancing students’ understanding of the scientific process in order to produce high quality research (master’s thesis).

Lehrmethodik

Discussion, presentations and group work

Inhalt/e

- Analysis and discussion of selected examples of pieces of research that have been successfully published in leading journals in the specific field

- Discussion and Feedback about how to design and best carry out each student’s research project (master's thesis)

Prüfungsinformationen

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Masterarbeit (Pflichtfach)
      • Seminar zur Masterarbeit - Teil 1 ( 1.0h SE / 2.0 ECTS)
        • 602.425 Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Master Thesis (Pflichtfach)
      • Research Seminar ( 2.0h SE / 4.0 ECTS)
        • 602.425 Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h SE / 2.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2018/19
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing (MIM) I: research Seminar MIM I (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus Marketing & Int. Management - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit aus MIM - Teil 1 (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 602.425 SE Seminar zur Masterarbeit MIM (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 602.425 SE MIM-Vertiefung 3: Seminar/ Seminar zur Masterarbeit MIM (2.0h / 4.0ECTS)