180.131 (16W) The Art of Employerism
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch The Art of Employerism
- LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 6 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 04.10.2016
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
Students will be familiarized with the concepts of Employer Communications and Employee Communication
They will work on selected aspects (individually as well as in groups)
The theoretical concepts will be applied to cases (case studies, project work)
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
lecture, individual assignements, group work, presentation, paper
Inhalt/e
“High-performing organizations make employee communications a priority. They know an engaged workforce makes for a more successful organization. And to engage employees, they understand the need to communicate strategically with them.” (Sarah Boggess; Ragan.com). In addition, companies also have to position themselves as favorable employers, triggering the attention of potential applicants even before they start their job. In this context, employer branding becomes key. Employer branding thereby describes "the process of promoting a company, or an organization, as the employer of choice to a desired target group, one which a company needs and wants to recruit and retain".
The class tackles the umbrella topic of Employerism from both sides, addressing key topics like:
- Employee-Organization Communication (internal communication)
- Employee Alignment
- Employee Trust
- Employee Engagement / Employee Empowerment
- Employer Branding (external communication)
etc.
Literatur
to be announced
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Student will be evaluated based on their Overall class Performance (both oral and written)
Prüfungsinhalt/e
readings, Independent research
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
Data collection
Group Work (Case Studies), Participation in Discussions
2 small Presentations (Work-in-Progress)
Final Paper (15-20 pp.)
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Fach: Media and Communications Management
(Wahlfach)
-
Key Concepts of Organizational Communication (
0.0h PS / 4.0 ECTS)
- 180.131 The Art of Employerism (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 5. Semester empfohlen
-
Key Concepts of Organizational Communication (
0.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Media and Communications Management
(Wahlfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Fach: Capita Selecta der Medien- und Kommunikationswissenschaften
(Wahlfach)
-
Proseminar aus Capita Selecta (
0.0h PS / 4.0 ECTS)
- 180.131 The Art of Employerism (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 5. Semester empfohlen
-
Proseminar aus Capita Selecta (
0.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Capita Selecta der Medien- und Kommunikationswissenschaften
(Wahlfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 09W.1)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)
-
Vorlesung mit Kurs (
2.0h VK / 4.0 ECTS)
- 180.131 The Art of Employerism (2.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Vorlesung mit Kurs (
2.0h VK / 4.0 ECTS)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)
- Masterstudium Media and Convergence Management
(SKZ: 150, Version: 13W.2)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
-
Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 180.131 The Art of Employerism (2.0h PS / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4. Semester empfohlen
-
Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
- Diplomstudium Publizistik und Kommunikationswissenschaft
(SKZ: 301, Version: 02W.2)
-
2.Abschnitt
-
Fach: Schwerpunktfach "Organisationskommunikation" ( Wahlfach)
(Wahlfach)
-
Modul: Organisationen und Öffentlichkeit
-
Organisation und Öffentlichkeit (
2.0h VU, VO / 4.0 ECTS)
- 180.131 The Art of Employerism (2.0h PS / 4.0 ECTS)
-
Organisation und Öffentlichkeit (
2.0h VU, VO / 4.0 ECTS)
-
Modul: Organisationen und Öffentlichkeit
-
Fach: Schwerpunktfach "Organisationskommunikation" ( Wahlfach)
(Wahlfach)
-
2.Abschnitt
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Wintersemester 2015/16
- 180.131 SE Communications Controlling (2.0h / 5.0ECTS)
-
Sommersemester 2015
- 180.131 SE Kommunikationskultur in Organisationen (2.0h / 5.0ECTS)
-
Wintersemester 2013/14
- 180.131 SE Communications Controlling (2.0h / 5.0ECTS)
-
Wintersemester 2012/13
- 180.131 SE Strategische Kommunikation für Personen (2.0h / 5.0ECTS)