180.992 (16W) Cross-border Media Management

Wintersemester 2016/17

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
20.10.2016 14:00 - 17:00 , V.1.07
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Cross-border Media Management
LV-Art
Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
12 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung
Englisch
LV-Beginn
20.10.2016
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students will learn how media companies plan and implement cross-border activities and will practically apply this knowledge by elaborating concrete case studies.

The aim of this course is to comprehend, analyse, discuss and evaluate cross-border media management strategies based on concrete case studies exercises.

Lehrmethodik

A variety of teaching methods will be used in the course in order to facilitate achieving the above mentioned objectives, including lectures, readings, discussions, skill-building exercises, business analysis and elaboration of case studies. 

Inhalt/e

The course will offer an insight into the contexts and structures, processes, economics of and controversies surrounding the cross-border management of media organisations. 

It will investigate how, why and when media products transcend national borders. It is about the activities of media organizations on foreign markets

Topics: 

  • Media Management
  • Cross-border Media Management
  • Foreign market entry strategies
  • National, Multinational, International, Transnational, Global Media Management strategies
  • Media and Organisations
  • Media and Globalization
  • Media Systems
  • What are preferred strategies of media companies?
  • What are the rationales for media companies to engage internationally?
  • What are the enabling or restricting structures of cross-border media management?
  • Which media market structures enable or constrain transaction between countries?

Literatur

A literature list will be provided in the first lecture

Prüfungsinformationen

Prüfungsmethode/n

Presentation
Written paper

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Active  participation
Presentation of a case study

Written Paper (based on the presented case study)

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.2)
    • Fach: Media and Communications Management (Wahlfach)
      • Key Concept of Media Management ( 0.0h PS / 4.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.2)
    • Fach: Capita Selecta der Medien- und Kommunikationswissenschaften (Wahlfach)
      • Proseminar aus Capita Selecta ( 0.0h PS / 4.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien- und Konvergenzmanagement ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien und Konsumentenverhalten ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet