180.803 (16W) Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM)

Wintersemester 2016/17

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.10.2016 12:00 - 14:30 , HS 11
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
Tutor/in/Innen
LV-Titel englisch
Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM)
LV-Art
Vorlesung
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
55
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
04.10.2016
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Develop a basic understanding of media economics and media management

Knowledge of concepts like markets, prices, management models, convergence etc.

Ability to apply economic standards to media related problems

Discussion of cases and practical problems

Critical understanding of media economical problems

And of course: ability to answer the study questions :-)

Lehrmethodik

Lecture:  study questions and discussions

Inhalt/e

Principlesof Media Economics

  Market Forms

  Price Elasticity

  Concentration

  Media Corporations

Principlesof Media Management

  Management Concepts

  Specifics of Media Management

  Strategic Choices

Principlesof Media Convergence and Innovation

  Definition 

  Challenges for MM

Prüfungsinformationen

Prüfungsmethode/n

Test (study questions)

Prüfungsinhalt/e

Test (study questions)

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Kulturwissenschaft (SKZ: 642, Version: 09W.3)
    • Fach: Gebundene Wahlfächer (Wahlfach)
      • Modul: Wahlfachmodul Interkulturelle Kommunikation
        • Wahlfachmodul Interkulturelle Kommunikation ( 6.0h XX / 12.0 ECTS)
          • 180.803 Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien- und Konvergenzmanagement ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.803 Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h VO / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Organisational Communication and Media Management (OAM) (Pflichtfach)
      • Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) ( 2.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 180.803 Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h VO / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1. Semester empfohlen
  • Masterstudium Medien, Kommunikation und Kultur (SKZ: 841, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien- und Konvergenzmanagement ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.803 Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h VO / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 180.803 VO Principles of Media Economics and Media and Convergence Management I (OAM) (2.0h / 4.0ECTS)