Stammdaten

Titel: Tasks stimulating reflection on mathematics
Beschreibung:

Reflecting is seen as an essential activity to be developed (also) in mathematics classrooms. There is a broad consensus in literature on this. However, reflection seems to have hardly arrived (Austrian) mathematics lessons yet. One reason for this is a lack of carefully designed resources. For example, the proportion of reflection tasks in textbooks is extremely low. In the project "Reflecting in mathematics classrooms", one focus is on the design of tasks that should encourage students to reflect on mathematics. In the lecture, characteristics of reflection tasks that are relevant for task design are described and four categories of reflection tasks are presented and discussed in more detail and concretized by examples of tasks.

Schlagworte: mathematics education, mathematical literacy, reflection, reflection tasks, task design
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: -
Veranstaltung: 13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 13) (Budapest)
Datum: 11.07.2023
Vortragsstatus: stattgefunden (Präsenz)

Beteiligte

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503011 - Fachdidaktik Geisteswissenschaften
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
  • 503006 - Bildungsforschung
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Nein
Arbeitsgruppen
  • Mathematikdidaktik

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt