602.422 (12W) Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising

Wintersemester 2012/13

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
13.12.2012 16:15 - 17:30 , Z.1.09
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Special Topics MIM: Current Issues in Advertising
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
28 (50 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
eLearning
zum Moodle-Kurs
Seniorstudium Liberale
Ja

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Besides explaining the theory students will be able to apply the theories and evidences and reflect critically new developments.

Lehrmethodik

Lecture, Presentations, Cases, Quizzes

Inhalt/e

Current Issues in Advertising Theory This class covers new developments in Advertising and in particular the psychological underpinning of advertising Theory.

Themen

  • Socialized for Ads: Advertising to Children, the development of Advertising Literacy
  • How Advertising works: Roads to Persuasion, Persuasion Knowledge
  • The Perception process and Information Processing: New hidden persuaders?
  • Offensive Advertising and Advertising Self Regulation
  • Product Placements
  • Viral Marketing and Social Media
  • Experiential Marketing Campaigns
  • Political and Public Policy advertising

Lehrziel

The class aims to develop a deep understanding of consumer processes when they see Advertising. Furthermore new developments are discussed and critically reflected.

Literatur

Rodgers & Thorson: Advertising Theory, Routledge 2012 A collection of readings to be prepared for presentations will be provided in November.

Prüfungsinformationen

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

In class Assessments, online Assessments, Review Quizzes each day (Klausur).

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • Special Topics in Consumer Behavior ( 2.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Vertiefung: Marketing- und internationales Management (Wahlfach)
      • BS2.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • EW1.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h VP, PS / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Informationsmanagement (SKZ: 922, Version: 05W.2)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.422 Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h VK / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 602.412 VK Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior: Online Video Streaming (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 602.412 VP Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 602.411 VP Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3: Mobile Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3 + MIM-Vertiefung 2 (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 602.411 VO MIM-Grundlagen 2: Vorlesung Internationales B2B Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2: Strategic Business-to-Business Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2011/12
  • 602.412 VP MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2010/11
  • 602.412 VP MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)