840.011 (21W) Module IIII, Part 3/3: C1: Proficient User Level

Wintersemester 2021/22

No registration period specified.

No sessions entered for the course
... no further dates known

Overview

Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).

For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
Lecturer
Course title german Modul III, Teil 3/3: C1: Studierende mit komplexen Sprachkenntnissen
Type Practical Language class (continuous assessment course )
Course model Attendance-based course
Hours per Week 5.0
ECTS credits 5.0
Registrations 0 (12 max.)
Organisational unit
Language of instruction Deutsch
possible language(s) of the assessment German
Course begins on 01.10.2021
Remarks (english)

Dates + Deadlines: Winter Semester 2021/22

Registration (subject to availability of course places):
September 6 – October 1, 2021; Monday to Friday 9 a.m. – 12 noon, Thursday 9 a.m. – 1 p.m.

Placement test (with no exception for registered participants!):
Monday, October 4, 2021 at 9 a.m.

Duration:
October 4, 2021 –January 28, 2022 (varies by module and achievement of required German language skills)

For information on the precise deadlines and admission requirements, please refer to the website of the Admissions and Examinations Office at the University of Klagenfurt.

Time and place

Please note that the currently displayed dates may be subject to change due to COVID-19 measures.
List of events is loading...

Course Information

Intended learning outcomes

Kursniveau C1: Die Studierenden beherrschen das Spektrum der Sprache in seiner Komplexität und können dabei auch implizierte Zusammenhänge und stilistische Unterschiede erfassen. Sie können sich problemlos und spontan verständigen und drücken sich auch in längeren und komplexeren Redebeiträgen in Diskussionen – auch bei anspruchsvollen Themen – leicht und flüssig aus. Sie beherrschen einen differenzierten Wortschatz und verwenden problemlos Umschreibungen, um klare, detaillierte und strukturierte Texte über komplexe Themen zu verfassen. Dabei sind sie in der Lage, unter Einbeziehung komplexer grammatikalischer Strukturen, eigene Standpunkte argumentativ geschickt darzustellen.

Teaching methodology

Kommunikativer Sprachunterricht mit Training der vier Sprachfertigkeiten (Sprechen, Schreiben, Hören, Lesen). Aussprachetraining.

Course content

Kursinhalte auf das intendierte Sprachniveau zugeschnitten und (teilweise) durch das verwendete Lehrbuch vorgegeben.

Prior knowledge expected

Studierende mit komplexen Kenntnissen.

Link to further information

https://dia.aau.at/de/deutsch-vaau/

Intended learning outcomes

Course level C1: The students command the spectrum of the language in its complexity and can therefore also understand implicit meaning and connections and recognize stylistic differences. They can easily, spontaneously, and fluidly understand and contribute longer, complex discussion points even with challenging topics. They incorporate complex grammatical structures, command a sophisticated vocabulary, and paraphrase easily to create clear, detailed, and structured texts about complex subjects which seamlessly include their own argumentative positions.

Teaching methodology

The teaching method is communicative and involves training in the four language skills (Listening, Speaking, Writing and Reading) with additional pronunciation exercises.

Course content

The contents of the courses are appropriate to the level of the course. They are developed by utilizing adequate instructional materials that meet the needs of the participants to achieve the intended course level.

Prior knowledge expected

For students with complex knowledge.

Link to further information

https://dia.aau.at/german-vaau/

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Examination methodology

Der Lernerfolg der Teilnehmer/innen wird anhand von Zwischentests sowie eines Abschlusstests am Ende jedes Modul-Teils (3-Wochen-Intervall) ermittelt, dokumentiert und letztlich in der Endbeurteilung zusammengeführt. Die Teilnehmer/innen erhalten von den Lehrveranstaltungsleiter/inne/n regelmäßiges Feedback zu deren Lernfortschritt. Präsenzzeit von mindestens 80%, aktive Mitarbeit, Erledigung von Hausarbeiten sowie eine positive Beurteilung sind Voraussetzung für die Aufnahme in den jeweils nächsten Teil eines Moduls.

Examination topic(s)

Die im Kurs erarbeiteten Inhalte.

Assessment criteria / Standards of assessment for examinations

Die Zwischentests und Abschlusstests sind ähnlich aufgebaut wie der dem Kurs vorangegangene Einstufungstest. Sie orientieren sich an den Niveaustufen des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen (GER). Überprüft werden die vorhandenen Fähigkeiten in Hörverstehen, Leseverständnis, selbständiger Ausdruck, Textbildung und Interaktion.

Examination methodology

The learning success of the participants is determined, documented and finally combined in the final assessment by means of intermediate tests as well as a final test at the end of each module part (3-week interval). The participants receive regular feedback from the lecturers about their learning progress. At least 80% attendance, active participation, completion of homework and a positive assessment are a prerequisite for admission to the next part of a module.

Examination topic(s)

The contents of the course.

Assessment criteria / Standards of assessment for examinations

The intermediate tests and completion tests are similar to the previous grading test. They are based on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). The existing skills in listening comprehension, reading comprehension, independent expression, text formation and interaction are examined.

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Continuing education programme Preparatory Course Program for Supplementary Examinations (SKZ: 840, Version: 17W.2)
    • Subject: Deutsch für Studierende mit komplexen Sprachkenntnissen Modul III (Compulsory subject)
      • Deutsch für Fortgeschrittene: Modul III (Teil3) C1 ( 0.0h XX / 5.0 ECTS)
        • 840.011 Module IIII, Part 3/3: C1: Proficient User Level (5.0h SÜ / 5.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

This course is not assigned to a sequence of equivalent courses