Stammdaten

Titel: Students dealing with tasks aiming at model- and context-oriented reflections: An explorative investigation
Beschreibung:

Generally, reflections on mathematical concepts seem to be important to acquire mathematical knowledge at school. In theoretical works focusing on how mathematical education can contribute to societal participation and active citizenship, model - and context-oriented reflections play an essential role. This paper presents a study in which 8 th grade learners were encouraged to perform both types of reflections through selected tasks. By means of interviews, reflection processes at the student level were made accessible. Results from a first, explorative analysis of the interviews are reported.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: https:// https://mes11.aau.at/
Veranstaltung: 11th International Mathematics Education and Society Conference (Klagenfurt am Wörthersee)
Datum: 28.09.2021
Vortragsstatus: stattgefunden (online)

Beteiligte

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 503013 - Fachdidaktik Naturwissenschaften
Forschungscluster
  • Bildungsforschung
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: II)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt