Stammdaten

Titel: How Does Attachment Style Influence the Brand Attachment - Brand Trust and Brand Loyalty Chain of Adolescents?
Untertitel:
Kurzfassung:

According to attachment theory, children develop working models of the reliability of others in the interaction with the primary caregiver. It can be assumed that this attachment style, which is conceptualized along two dimensions (secure-anxious and dependent-independent), does not only influence intimate relationships in the long run, but may also play an important role in customer relationships. The authors investigate the influence of attachment style in the context of brand attachment. The sample consists of 223 adolescents. The results derived from SEM show that only the dependent-independent dimension of attachment style influences the brand attachment - brand trust and brand loyalty - chain, but not the secure-anxious dimension. The findings have implications for theory and practice ofadvertising.

Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Sammelwerk (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2015 (Ton-, Bild- oder Datenträger)
Erschienen in: Proceedings of the 14th International Conference on Research in Advertising (ICORIA)
Proceedings of the 14th International Conference on Research in Advertising (ICORIA)
zur Publikation
 ( ICORIA; )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 14
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: -
Gesamtseitenanzahl: 10 S.

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2015
ISBN: -
DOI: -
Homepage: http://www.europeanadvertisingacademy.org/conference2015/

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden