Stammdaten

Titel: How Does Attachment Style Influence the Brand Attachment - Brand Trust and Brand Loyalty Chain of Adolescents?
Beschreibung:

According to attachment theory, children develop working models of the reliability of othersin the interaction with the primary caregiver. It can be assumed that thisattachment style, which is conceptualized along two dimensions (secure-anxious and dependent-independent), does not only influence intimaterelationships in the long run, but may also play an important role in customerrelationships. The authors investigate the influence of attachment style in thecontext of brand attachment. The sample consists of 223 adolescents. Theresults derived from SEM show that only the dependent-independentdimension of attachment style influences the brand attachment - brand trust andbrand loyalty - chain, but not the secure-anxiousdimension. The findings have implications for theory and practice ofadvertising.

Schlagworte:
Typ: Angemeldeter Vortrag
Homepage: http://www.europeanadvertisingacademy.org/conference2015/
Veranstaltung: 14th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) (London)
Datum: 03.07.2015
Vortragsstatus:

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Wirtschafts- und Rechtswissenschaften
 
Institut für Unternehmensführung
 
Abteilung für Marketing und Internationales Management
Universitätsstrasse 65-67
9020 Klagenfurt
Österreich
  -994004
   manuela.pirker@aau.at
zur Organisation
Universitätsstrasse 65-67
AT - 9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
  • 502019 - Marketing
  • 502020 - Marktforschung
Forschungscluster
  • Unternehmertum
Vortragsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: I)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
TeilnehmerInnenkreis
  • Überwiegend international
Publiziert?
  • Ja
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt