Stammdaten

Titel: Social Reflection in Mathematics Classes
Untertitel:
Kurzfassung: Is it possible to reflect reasonably with pupils on social behaviour by means of mathematics? Which importance can this subject have for those who learn as well as for society? Within an educational project, and with the help of games like the Prisoners’ Dilemma and texts, situations were discussed in which cooperation of all parties involved would show an optimal result but which also have a great appeal to denial for each party involved. Mathematics can help to distance oneself from consternation and also creates the possibility of abstraction and helps to precise possibilities of reflection. After the end of this project the first question can be answered with “yes”.
Schlagworte:
Publikationstyp: Beitrag in Zeitschrift (Autorenschaft)
Erscheinungsdatum: 2006 (Print)
Erschienen in: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik (ZDM)
Zentralblatt für Didaktik der Mathematik (ZDM)
zur Publikation
 ( )
Titel der Serie: -
Bandnummer: 38
Heftnummer: 38
Erstveröffentlichung: Ja
Seite: S. 333 - 340

Versionen

Keine Version vorhanden
Erscheinungsdatum: 2006
ISBN: -
ISSN: -
Homepage: -

AutorInnen

Zuordnung

Organisation Adresse
Fakultät für Technische Wissenschaften
 
Institut für Didaktik der Mathematik
Sterneckstraße 15
A-9020 Klagenfurt
Österreich
  +43 463 2700 992505
   gordana.gajic@aau.at
https://www.aau.at/didaktik-der-mathematik/
zur Organisation
Sterneckstraße 15
AT - A-9020  Klagenfurt

Kategorisierung

Sachgebiete
Forschungscluster Kein Forschungscluster ausgewählt
Zitationsindex
  • n.a.
Informationen zum Zitationsindex: Master Journal List
Peer Reviewed
  • Ja
Publikationsfokus
  • Science to Science (Qualitätsindikator: n.a.)
Klassifikationsraster der zugeordneten Organisationseinheiten:
Arbeitsgruppen Keine Arbeitsgruppe ausgewählt

Kooperationen

Keine Partnerorganisation ausgewählt

Beiträge der Publikation

Keine verknüpften Publikationen vorhanden