180.042 (20S) Basics in Media Economics, Policy and Management (EN)
Überblick
- Lehrende/r
- Tutor/in/Innen
- LV-Titel englisch Basics in Media Economics, Policy and Management
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 84 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 09.03.2020
- eLearning zum Moodle-Kurs
- Studienberechtigungsprüfung Ja
Zeit und Ort
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
Basics in Media Economics, Policy and Management
As the title suggests this course aims at giving students a first insight into the world of media. Further, it should provide students with a solid foundation for their studies and future research.
Students are very welcome to state their own ideas and opinions on the various topics discussed in class. Certain issues will be compiled during group work.
If manageable there will be a guest lecture about the Austrian Media Landscape or a similar topic, which provides students with greater insight about the Austrian Media Market and poses as a perfect opportunity to ask questions.
Inhalt/e
The main Topics of this course are:
- Media History and Development (Industrial Revolution, analogue à digital,…)
- the Role of Media in Society and their influence on audiences (Media Usage, Media as Dual Goods, Frameworks to view Media,…)
- Media Effect Studies and main Media Theories
- Basic Knowledge of Media Economics (Value Chains, Cost Structures, Advertising,…)
- Media Systems and a Comparison of them (relationship between political & media system)
- Media and Politics
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Fach: Grundlagen Medien und Kommunikation
(Pflichtfach)
-
Basics in Media Economics, Policy and Management (
0.0h VO / 4.0 ECTS)
- 180.042 Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1., 2. Semester empfohlen
-
Basics in Media Economics, Policy and Management (
0.0h VO / 4.0 ECTS)
-
Fach: Grundlagen Medien und Kommunikation
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 09W.1)
-
Fach: Theorien, Modelle und Grungbegriffe der Medien- und Kommunikationswissenschaften
(Pflichtfach)
-
Kontexte und Bedingungen der Medienkommunikation (
2.0h VT / 5.0 ECTS)
- 180.042 Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h VC / 5.0 ECTS)
-
Kontexte und Bedingungen der Medienkommunikation (
2.0h VT / 5.0 ECTS)
-
Fach: Theorien, Modelle und Grungbegriffe der Medien- und Kommunikationswissenschaften
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Sommersemester 2024
- 180.042 VO Kontexte und Bedingungen der Medienkommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2023
- 180.042 VO Basics in Media Economics, Policy and Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2022
- 180.042 VO Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 180.042 VO Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2019/20
- 180.041 VC Basics in Media Economics, Policy und Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2019
- 180.042 VC Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2018/19
- 180.041 VC Basics in Media Economics, Policy und Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2018
- 180.042 VC Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2017/18
- 180.041 VC Basics in Media Economics, Policy und Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2017
- 180.042 VC Basics in Media Economics, Policy and Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2016/17
- 180.041 VC Kontexte und Bedingungen der Medienkommunikation (Basics in Media Economics, Policy and Management) (2.0h / 4.0ECTS)