180.042 (20S) Basics in Media Economics, Policy and Management (EN)

Sommersemester 2020

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
09.03.2020 08:30 - 10:00 , HS 2
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
Tutor/in/Innen
LV-Titel englisch
Basics in Media Economics, Policy and Management
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechnungspunkte
4.0
Anmeldungen
84 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
09.03.2020
eLearning
zum Moodle-Kurs
Studienberechtigungsprüfung
Ja

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Basics in Media Economics, Policy and Management

As the title suggests this course aims at giving students a first insight into the world of media. Further, it should provide students with a solid foundation for their studies and future research.

Students are very welcome to state their own ideas and opinions on the various topics discussed in class. Certain issues will be compiled during group work.

If manageable there will be a guest lecture about the Austrian Media Landscape or a similar topic, which provides students with greater insight about the Austrian Media Market and poses as a perfect opportunity to ask questions.

Inhalt/e

The main Topics of this course are:


  • Media History and Development (Industrial Revolution, analogue à digital,…)
  • the Role of Media in Society and their influence on audiences (Media Usage, Media as Dual Goods, Frameworks to view Media,…)
  • Media Effect Studies and main Media Theories
  • Basic Knowledge of Media Economics (Value Chains, Cost Structures, Advertising,…)
  • Media Systems and a Comparison of them (relationship between political & media system)
  • Media and Politics

Prüfungsinformationen

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.3)
    • Fach: Grundlagen Medien und Kommunikation (Pflichtfach)
      • Basics in Media Economics, Policy and Management ( 0.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 180.042 Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1., 2. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Theorien, Modelle und Grungbegriffe der Medien- und Kommunikationswissenschaften (Pflichtfach)
      • Kontexte und Bedingungen der Medienkommunikation ( 2.0h VT / 5.0 ECTS)
        • 180.042 Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h VC / 5.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2019
  • 180.042 VC Basics in Media Economics, Policy and Management (EN) (2.0h / 4.0ECTS)