602.501 (19W) Business Skills 3: Service Recovery Management
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Business Skills 3: Service Recovery Management
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 5 (40 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 02.10.2019
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
This course is one of two in depth courses for the elective subject ("gebundenes Wahlfach") Nonprofit Management II. This course‘s content is part of Service Management and deals with topics such as Relationship-, Quality and Productivity Management of respective customers. A special focus will lie on complaint management with the main goal to understand how to increase profit and competitiveness of firms by restoring customer satisfaction.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Power Point Slides
Inhalt/e
In particular, students will learn how to stabilize customer relationships, prevent loss of customers through efficient complaint handling processes, and the improvement of product and service quality, by using complaint information. Please feel free to contact us, if you have any questions.
Literatur
Stauss, Bernd und Wolfgang Seidel (2014): Beschwerdemanagement, 5. vollständig überarbeitete Auflage, München: Carl Hanser Verlag.
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Presentations
Prüfungsinhalt/e
Course Slides
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Betriebswirtschaft
(SKZ: 518, Version: 18W.1)
-
Fach: Nonprofit Management
(Wahlfach)
-
16.2 SBWL Nonprofit Management II (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
- 602.501 Business Skills 3: Service Recovery Management (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen
-
16.2 SBWL Nonprofit Management II (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Fach: Nonprofit Management
(Wahlfach)
- Bachelorstudium International Business and Economics
(SKZ: 516, Version: 19W.1)
-
Fach: Business Skills
(Wahlfach)
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11.3 Business Skills 3 (
0.0h VO, VI, VC / 4.0 ECTS)
- 602.501 Business Skills 3: Service Recovery Management (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen
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11.3 Business Skills 3 (
0.0h VO, VI, VC / 4.0 ECTS)
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Fach: Business Skills
(Wahlfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Sommersemester 2024
- 602.501 VC Service Recovery Management (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2023/24
- 602.501 VC Service Recovery Management (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2023
- 602.501 VC Service Recovery Management (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2022/23
- 602.501 VC Service Recovery Management (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2022
- 602.501 VC Service Recovery Management (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2021
- 602.501 VC Service Recovery Management (1.0h / 4.0ECTS)