602.501 (19W) Business Skills 3: Service Recovery Management

Wintersemester 2019/20

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
02.10.2019 09:00 - 11:00 , Z.1.09
Nächster Termin:
17.12.2019 09:00 - 15:30 , M.0.22

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Business Skills 3: Service Recovery Management
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
6 (40 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
02.10.2019
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

This course is one of two in depth courses for the elective subject ("gebundenes Wahlfach") Nonprofit Management II. This course‘s content is part of Service Management and deals with topics such as Relationship-, Quality and Productivity Management of respective customers. A special focus will lie on complaint management with the main goal to understand how to increase profit and competitiveness of firms by restoring customer satisfaction.

Lehrmethodik

Power Point Slides

Inhalt/e

 In particular, students will learn how to stabilize customer relationships, prevent loss of customers through efficient complaint handling processes, and the improvement of product and service quality, by using complaint information. Please feel free to contact us, if you have any questions.

Literatur

Stauss, Bernd und Wolfgang Seidel (2014): Beschwerdemanagement, 5. vollständig überarbeitete Auflage, München: Carl Hanser Verlag. 

Prüfungsinformationen

Prüfungsmethode/n

Presentations

Prüfungsinhalt/e

Course Slides

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 18W.1)
    • Fach: Nonprofit Management (Wahlfach)
      • 16.2 SBWL Nonprofit Management II ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 602.501 Business Skills 3: Service Recovery Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium International Business and Economics (SKZ: 516, Version: 19W.1)
    • Fach: Business Skills (Wahlfach)
      • 11.3 Business Skills 3 ( 0.0h VO, VI, VC / 4.0 ECTS)
        • 602.501 Business Skills 3: Service Recovery Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5., 6. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet