623.210 (19S) Knowledge Representation and Reasoning for Games

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.03.2019 18:00 - 20:00 , S.2.69
Nächster Termin:
22.05.2019 18:00 - 20:00 , S.2.69

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Knowledge Representation and Reasoning for Games
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
26 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung
Englisch
LV-Beginn
06.03.2019
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Learn the basic methods of artificial intelligence with a focus on the applicability in games.

Lehrmethodik

Lectures, practical examples and programming assignments.


Inhalt/e

After an AI overview and a brief Python primer the course will cover diverse gaming-relevant AI topics, like intelligent agents, multi-agents, knowledge representation, rule-based systems, search algorithms, reasoning and planning, and machine learning. The students will solve example problems (mainly in Python). A final project aims at building intelligent agents which will compete against each other.

Erwartete Vorkenntnisse keine Anmeldevoraussetzung

Basic programming skills and knowledge about programming concepts. Short Python introduction will be given at the start of the course.

Literatur

Will be provided in the course.

Prüfungsinformationen

Prüfungsmethode/n

A project and a multiple choice test.

Prüfungsinhalt/e

Lessons learned in the assignments.

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Angewandte Informatik (SKZ: 911, Version: 13W.1)
    • Fach: Knowledge and Data Engineering (Wahlfach)
      • Knowledge Representation and Reasoning for Games ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 623.210 Knowledge Representation and Reasoning for Games (2.0h VC / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.1)
    • Fach: Gebundenes Wahlfach (Wahlfach)
      • Modul: Game Engineering
        • 4.1 Knowledge Representation and Reasoning for Games ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
          • 623.210 Knowledge Representation and Reasoning for Games (2.0h VC / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet