780.413 (19S) 4.1 Selected Topics in Game Engineering focussing on Issues in Gender Studies

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.03.2019 10:00 - 12:00 B12.2.21 Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Selected Topics in Game Engineering focussing on Issues in Gender Studies
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 12 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Deutsch
LV-Beginn 04.03.2019
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students get basic knowledge in diverse game design. Students are able to design short games with different tools. Students are able to give critical feedback to games.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

  • Short inputs
  • Interactive discussions
  • Hands-on exercises with game design tools
  • Individual and group works



Inhalt/e

  • Diversity in Video Game History 
  • Graphical design and stereotypisation in video games
  • Sound and music design 
  • Making games with bitsy and female characters in games
  • Making games with Twine and LGBTQI characters and themes
  • Making games with Scratch and non-white game characters and themes
  • Making games with pico-8 and the representation of disabled persons
  • Making games for a retro platform
  • Feedback and discussion in class

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

  • 20% active participation in class
    • Feedback the creations of your peers
    • Participate in group discussions
  • 30% game tool assignment (throughout the semester)
    • Each week you will have to create something with the tools introduced in class (a small game, a sprite, etc.)
    • The assignments will also vary (according to the theoretical input of each session)
  • 50% final game project
    • In groups (or alone)
    • Create your own game 😊
    • Try to keep certain diversity aspects in mind ;)

Prüfungsinhalt/e

course contents

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Gebundenes Wahlfach (Wahlfach)
      • Modul: Game Engineering
        • 4.1 Selected Topics in Game Engineering focussing on Issues in Gender Studies ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 780.413 4.1 Selected Topics in Game Engineering focussing on Issues in Gender Studies (2.0h SE / 4.0 ECTS)
            Absolvierung im 1., 2., 3. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet