180.993 (18W) Health on Social Media
Überblick
- Lehrende/r
- Tutor/in/Innen
- LV-Titel englisch Health on Social Media
- LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
- Anmeldungen 19 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
- LV-Beginn 23.10.2018
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
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LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
- Students will be familiarized with the the core components of selected health theories (HBM, TRA, TPB).
- They will do independent research, collect and interpret data
- They will work on their own mini-projects
- They will be familiarized with how to apply content analysis to social media data
- They will present their preliminary findings during class, while including more detailed findings in their seminar papers or BA theses
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
- Lecture
- Working Groups (students will be divided into small groups and asked to research selected areas)
- Individual Assignments (data collection, paper)
- Presentation
Inhalt/e
Not only is there an increasing concern with health throughout the world, but also two other developments have led the health arena to grow in relevance:
- first, the scope of what health is has been broadened considerably, leading to health communication to increase and also constitute a major aspect on social media;
- second, new technologies have altered how people perceive in health, opening up new opportunities for individuals to take an active part in their health (care and management).
At the same time, the platforms for health communication have multiplied, offering companies more possibilities to disseminate information on their products/services.
The present class will take a closer look at health awareness campaings on selected social media platforms (e.g., facebook, youtube, instagram, twitter). Potential campaigns are:
- breast cancer
- prostate cancer
- alzheimer's disease
- Diabetes
- Pain Awareness
- etc.
Literatur
to be announced (selected texts will be made available on Moodle)
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Prüfungsmethode/n
- Working Groups (students will be divided into four groups, and will be asked to present selected health theories as well as do research on one key topic)
- Individual Assignment: coding of social media communication following a pre-developed scheme of analysis
- Presentation (15 min)
- Final paper* (SE paper: 25 pp.; BA thesis: 32-40 pp.)
* Papers can be written in German.
Prüfungsinhalt/e
- Content analysis (participate in the development of a codind scheme and apply it afterwards)
- Reading Material
- Material produced by individual research
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
- Group research
- Exposé
- Content Analysis
- Presentation
- Final paper
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Fach: Media and Communications Management
(Wahlfach)
-
Current Issues in Media Management (
0.0h SE / 6.0 ECTS)
- 180.993 Health on Social Media (2.0h SE / 6.0 ECTS) Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
-
Current Issues in Media Management (
0.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Fach: Media and Communications Management
(Wahlfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 09W.1)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)
-
Seminar (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
- 180.993 Health on Social Media (2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Seminar (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 09W.1)
-
Fach: Medien- und Konvergenzmanagement
(Wahlfach)
-
Medienmanagement (
2.0h SE / 6.0 ECTS)
- 180.993 Health on Social Media (2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Medienmanagement (
2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Fach: Medien- und Konvergenzmanagement
(Wahlfach)
- Diplomstudium Publizistik und Kommunikationswissenschaft
(SKZ: 301, Version: 02W.2)
-
2.Abschnitt
-
Fach: Seminar zur Reflexion der Praxis
(Pflichtfach)
-
Modul: Seminar zur Reflexion der Praxis (oder Projektseminar)
-
Seminar zur Reflexion der Praxis (
2.0h SE / 10.0 ECTS)
- 180.993 Health on Social Media (2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Seminar zur Reflexion der Praxis (
2.0h SE / 10.0 ECTS)
-
Modul: Seminar zur Reflexion der Praxis (oder Projektseminar)
-
Fach: Seminar zur Reflexion der Praxis
(Pflichtfach)
-
2.Abschnitt
- Diplomstudium Publizistik und Kommunikationswissenschaft
(SKZ: 301, Version: 02W.2)
-
2.Abschnitt
-
Fach: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden
(Pflichtfach)
-
Modul: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden
-
Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden (
2.0h KV / 6.0 ECTS)
- 180.993 Health on Social Media (2.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden (
2.0h KV / 6.0 ECTS)
-
Modul: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden
-
Fach: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden
(Pflichtfach)
-
2.Abschnitt
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet