180.991 (18W) Think global – act local? Patterns and practices of cross-border media management

Wintersemester 2018/19

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
11.10.2018 13:00 - 16:00 V.1.34 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Think global – act local? Patterns and practices of cross-border media management
LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 17 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 11.10.2018
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students will comprehend, analyze, discuss and evaluate different strategic options for cross-border media management strategies.  They wil further learn how media companies plan and implement cross-border activities taking into account the different conditions depending on the land where they are active, trying to find a balance between product standardization and local (cultural) adaptation. 

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

A variety of teaching methods will be used in the course in order to facilitate achieving the above mentioned objectives, including lectures, readings, discussions, skill-building exercises, media systems analysis and elaboration of case studies. 

Topics: 

  • Media (and) Organizations
  • Media Management
  • Media and Globalization, Digitization, Commercialization
  • Media Systems and their structure elements
    • Media Policy
    • Media Economy
    • Media Culture
    • Media Ethics
  • Cross-border Media Management:
    • National, Multinational, International, Transnational, Global Media Management strategies

Inhalt/e

The course will offer an insight into the strategic options for cross-border media management with regard to the economic, political, ethic and cultural conditions of the respective media markets.

Literatur

A literature list will be provided in the first lecture

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.3)
    • Fach: Media and Communications Management (Wahlfach)
      • Key Concept of Media Management ( 0.0h PS / 4.0 ECTS)
        • 180.991 Think global – act local? Patterns and practices of cross-border media management (2.0h PS / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien- und Konvergenzmanagement ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.991 Think global – act local? Patterns and practices of cross-border media management (2.0h PS / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien und Konsumentenverhalten ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.991 Think global – act local? Patterns and practices of cross-border media management (2.0h PS / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet