160.276 (19S) Behavioural intervention development using psychological models

Sommersemester 2019

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.05.2019 14:00 - 16:00 HS 6 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Behavioural intervention development using psychological models
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 15 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 06.05.2019
eLearning zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

Die Lehrveranstaltung wird geblockt abgehalten. Die Termine werden noch bekannt gegeben.


Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

  • Understanding psychological theories mainly used for behavioural interventions
  • Critically review of theories in terms of their applications in different behaviours
  • Obtaining general skills to develop a behavioural intervention
  • General review of quantitative methods used for intervention evaluations

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

  • Discussion
  • group-led presentation

Inhalt/e

This seminar covers several widely used models including health belief model, theory of planned behaviour,and transtheoretical model. Intervention development based on the theory of planned behaviour will be discussed in detail. Students will be invited to present these well-known theories as the interactive sections for this seminar. Students will be encouraged to develop a behavioural intervention as their homework.

Literatur

Students should have general understandings about models mentioned above (i.e., health belief model, theory of planned behaviour, and transtheoretical model).

Recommended reference: Sutton, S. (2015).Psychosocial theories of health behavior. In J. D. Wright (Ed.), International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (2nd ed., Vol. 10, pp.577-581). Oxford, UK: Elsevier Ltd.

Further references will be provided in the seminar.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

  • Attendance
  • presentation
  • report writing

Prüfungsinhalt/e

A behavioural change intervention design

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

  • Active participation in the Seminar
  • Presentationof topics in the Seminar
  • Attendance during at least 75% of the course sessions

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Psychologie (SKZ: 640, Version: 11W.5)
    • Fach: Gesundheitspsychologie (Wahlfach)
      • WF 11.3 Gesundheitspsychologisches Seminar ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
        • 160.276 Behavioural intervention development using psychological models (2.0h SE / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 3., 4., 5., 6. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet