780.224 (17W) Issues in Game Studies
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Issues in Game Studies
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 11 (35 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 02.10.2017
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
Students completing this class will be able to identify, name, and critically reflect upon narrative aspects in videogames, and apply this knowledge to comprehensibly analyse narrative devices in the medium.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Short lecture inputs; student presentations; discussions
Inhalt/e
Narrative in videogames has been debated fiercely and, for a time, even divided scholarly discourse in Game Studies into two opposing factions. Ludologists claimed it is not part of the medium's descriptive composition, while Narratologists gave it all-important status. This class will give an overview of narrative in videogames, its history, and essential terminology. Students will apply this initial theoretical input to their hands-on, shared experience of selected games.
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Game Studies and Engineering
(SKZ: 992, Version: 17W.2)
-
Fach: Game Studies
(Pflichtfach)
-
Issues in Game Studies (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
- 780.224 Issues in Game Studies (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 1. Semester empfohlen
-
Issues in Game Studies (
0.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Fach: Game Studies
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet