780.212 (17W) Practical Game Engineering
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Practical Game Engineering
- LV-Art Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 0.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
- Anmeldungen 26 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 15.12.2017
Zeit und Ort
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
After this course students should be able to master the fundamental managing tasks required to develop a simple game. Special focus will be set on project management in game production as well as game - and level design.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
- develop a game of your choise at the "1st Winter Game Jam" (see http://itec.aau.at/gamejam/)
discussion of your game design process applied while the game jam in a postmortem
The two topics above will add up to your final mark.
Inhalt/e
- game development process
- project management in a game jam
- postmortem
Make sure to register to the game jam at http://itec.aau.at/gamejam/
Link auf weitere Informationen
http://itec.aau.at/gamejam/Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Prüfungsmethode/n
continuous assessment course
Prüfungsinhalt/e
- develop a game of your choise at the "1st Winter Game Jam"
discussion of your game design process in a postmortem (1500 words)
The two topics above will add up to your final mark.
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
- participation during the game jam
- quality of your postmortem
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Game Studies and Engineering
(SKZ: 992, Version: 17W.2)
-
Fach: Game Engineering
(Pflichtfach)
-
Practical Game Engineering (
0.0h KS / 2.0 ECTS)
- 780.212 Practical Game Engineering (0.0h KS / 2.0 ECTS) Absolvierung im 1. Semester empfohlen
-
Practical Game Engineering (
0.0h KS / 2.0 ECTS)
-
Fach: Game Engineering
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Sommersemester 2023
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2022/23
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2022
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2021/22
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2020/21
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2019/20
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)
-
Wintersemester 2018/19
- 780.212 KS Practical Game Engineering (2.0h / 2.0ECTS)