602.518 (18S) Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Special Topics Service Management II: International Service Management
- LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 20 (35 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 07.03.2018
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
- Applied knowledge at the interface of service and international management.
- Analytical skills allowing to structure and solve a complex business problem.
- Team-work and presentational skills.
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Presentation, discussion, team-work.
Inhalt/e
This course is one of two in depth courses for the elective subject ("gebundenes Wahlfach") Service Management. This course‘s content is market-oriented and at the interface of Service Management and International Management. Further details will be announced since the course is currently 'under construction' during the winter break. Please feel free to contact us, if you have any questions.
Literatur
The literature will be announced and provided during class.
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Attendance, home-work, presentations |
Prüfungsinhalt/e
Contents of the presentations |
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
Quality of presentations
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft
(SKZ: 918, Version: 12W.4)
-
Fach: Dienstleistungsmanagement
(Wahlfach)
-
Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC,KS / 4.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC,KS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Dienstleistungsmanagement
(Wahlfach)
- Masterstudium International Management
(SKZ: 908, Version: 11W.2)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
-
1 Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 12.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
1 Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 12.0 ECTS)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
- Masterstudium Informationsmanagement
(SKZ: 922, Version: 13W.2)
-
Fach: Dienstleistungsmanagement
(Wahlfach)
-
5.4.4 Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC/KS / 4.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS)
-
5.4.4 Special Topics Dienstleistungsmanagement II (
2.0h VC/KS / 4.0 ECTS)
-
Fach: Dienstleistungsmanagement
(Wahlfach)
- Masterstudium Media and Convergence Management
(SKZ: 150, Version: 13W.2)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
-
Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
- 602.518 Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h VC / 4.0 ECTS) Absolvierung im 3., 4. Semester empfohlen
-
Freie Wahlfächer (Options) (
0.0h XX / 6.0 ECTS)
-
Fach: Freie Wahlfächer (Options)
(Freifach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Sommersemester 2022
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2020/21
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2020
- 602.518 VC International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2019
- 602.518 VC Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2017
- 602.518 VC Special Topics Dienstleistungsmanagement II: International Service Management (2.0h / 4.0ECTS)