180.816 (18S) Entrepreneurship & Innovation Management (IAM)

Sommersemester 2018

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
12.03.2018 09:00 - 15:00 V.1.04 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Entrepreneurship & Innovation Management (IAM)
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 32 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 12.03.2018
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The course strives to provide participants with the theoretical knowledge in the chosen areas as well as to assist them in applying this knowledge in the practical context through the case work and preparation of the course report.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Interactive lectures; case discussion; preparing, presenting and submitting the course report

Inhalt/e

Opportuniy identification, evaluation and development

Business model; business model design; business model innovation.

Corporate Entrepreneurship, principles and selected topics of innovation management

Convergence; media convergence.

Literatur

Nielsen et al. ( 2012): Entrepreneurship in Theory and Practice. Paradoxes in Play. Edward Elgar, Cheltenham 

Blank, S. (2013): Why the Lean Startup changes everything. HBR, 3-9 

Bessant & Tidd (2015): Innovation and Entrepreneurship. Third ed. Wiley, UK

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

This lecture-course will be evaluated based on the following methods:

1. Written exam

2.  Assignments (Group work & individual participation)


Prüfungsinhalt/e

Content discussed in the lecture-course

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Innovation and Marketing (IAM) (Pflichtfach)
      • Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 180.816 Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 2. Semester empfohlen
  • Masterstudium Information and Communications Engineering (ICE) (SKZ: 488, Version: 15W.1)
    • Fach: Management and Economics: Advanced (WI) (Wahlfach)
      • Entrepreneurship & Innovation Management ( 0.0h VK, VO, KU / 10.0 ECTS)
        • 180.816 Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h VC / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2019
  • 180.816 VC Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 180.816 VC Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 180.816 VC Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 180.816 VK Entrepreneurship & Innovation Management (IAM) (2.0h / 4.0ECTS)