180.095 (18S) Selling Health

Sommersemester 2018

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.03.2018 10:00 - 12:00 V.1.07 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Selling Health
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
Anmeldungen 31 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 06.03.2018
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

  • Students will be familiarized with the many facets of health in diverse contexts (fitness, wearables, advertising for pharmaceuticals or medical products, organizational health, media coverage of health/wellness/fitness topics). 
  • They will do independent research, choose a method that fits their topic, collect and interpret data
  • They will work on their own mini-projects 
  • They will be familiarized with one/two method(s)
  • They will present their preliminary findings during class, while including more detailed findings in their seminar papers or BA theses

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

  • Lecture
  • Working Groups (students will be divided into small groups and asked to research selected areas)
  • Individual Assignments (data collection, paper)
  • Presentation

Inhalt/e

Not only is there an increasing concern with health throughout the world, but also two other developments have led the health arena to grow in relevance: 

  • first,the scope of what health is has been broadened considerably, also integratingaspects of diet, fitness, and wellness amongst others; 
  • second,new technologies  have altered how peopleperceive in health, opening up new opportunities for individuals to take anactive part in their health (care and management). 

At the same time, the platforms for health communication have multiplied, offering companies more possibilities to disseminate information on their products/services. 

Erwartete Vorkenntnisse

none

Literatur

to be announced (selected texts will be made available on Moodle)

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

  • Working Groups (students will be divided into four groups and asked to research one the key topics)
  • Individual Assignment: Interview (audio and transcipt) or questionnaire or case studies/content analysis
  • Presentation (15 min)
  • Final paper* (SE paper: 25 pp.; BA thesis: 32-40 pp.)

* Papers can be written in German. 

Prüfungsinhalt/e

  • Interviews / Case Studies/Questionnaire/Content analysis (students have to choose one method)
  • Reading Material 
  • Material produced by individual research

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

  • Group research
  • Exposé
  • one of the following: Interview / Questionnaire/ Content Analysis / Case Studies 
  • Presentation 
  • Final paper

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.3)
    • Fach: Media and Communications Management (Wahlfach)
      • Current Issues in Organizational Communication ( 0.0h SE / 6.0 ECTS)
        • 180.095 Selling Health (2.0h SE / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Organisationskommunikation (Pflichtfach)
      • Seminar ( 2.0h SE / 5.0 ECTS)
        • 180.095 Selling Health (2.0h SE / 5.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement (Pflichtfach)
      • Seminar ( 2.0h SE / 5.0 ECTS)
        • 180.095 Selling Health (2.0h SE / 5.0 ECTS)
  • Diplomstudium Publizistik und Kommunikationswissenschaft (SKZ: 301, Version: 02W.2)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden (Pflichtfach)
        • Modul: Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden
          • Konversatorium für Diplomandinnen und Diplomanden ( 2.0h KV / 6.0 ECTS)
            • 180.095 Selling Health (2.0h SE / 6.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet