551.321 (17W) Research Forum: Current Developments in the Research of Foreign Language Learning and Teaching

Wintersemester 2017/18

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
10.10.2017 18:00 - 20:00 N.0.27 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Research Forum: Current Developments in the Research of Foreign Language Learning and Teaching
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 8.0
Anmeldungen 6 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 17.10.2017
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

(1) Gaining familiarity with state-of-the-art research perspectives on culture- and literature teaching;

(2) Developing a research project in the above-mentioned areas;

(3) Writing a research proposal/ writing a chapter for an M.A.- or Ph.D.-thesis;

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

(1) Discussion of key issues in class;

(2) Student presentations;

Inhalt/e

(1) Transcultural perspectives for culture-and-language learning;

(2) Plurilingual perspectives for culture-, language- and literature learning;

(3) Multimodal approaches to culture-, language- and literature-teaching;

(4) Literature for young and young adult learners;

Erwartete Vorkenntnisse

This is a course for advanced students of English.

Literatur

Bland, Janice & Lütge, Christiane. (2015). (Eds.). Children's Literature in Second Language Education. London: Bloomsbury.

Delanoy, Werner; Eisenmann, Maria & Matz, Frauke. (2015). (Eds.). Learning with Literature in the EFL Classroom. Frankfurt/M.: Peter Lang.

Kalantzis, Mary & Cope, Bill. (2012). Literacies. Cambridge: C.U.P.

Ludwid, Christian & Pointner, Frank Erich. (2013). (Eds.). Teaching Comics in the Foreign Language Classroom. Trier: WVT.

Selected articles on issues related to transculturality and language learning.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

(1) Regular attendance;

(2) Student presentations;

(3) Seminar paper (5000 words);

Prüfungsinhalt/e

(1) Students specialize in one of the areas related to language-, literture- and culture teaching;

(2) Academic writing;

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

(1) Students are familiar with new perspectives on language-, literature- and culture teaching;

(2) Students develop a research question with refernce to the above-mentioned areas of specialization;

(3) Students write an independently produced seminar paper in line with academic writing principles;

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 812, Version: 11W.1)
    • Fach: Research Design in English & American Studies (Pflichtfach)
      • Research Forum [focussing, amongst others, on issues in Gender Studies] ( 0.0h SE / 8.0 ECTS)
        • 551.321 Research Forum: Current Developments in the Research of Foreign Language Learning and Teaching (2.0h SE / 8.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Philosophie (SKZ: 792, Version: 09W.2)
    • Fach: Lehrveranstaltungen auf postgradualem Niveau (Pflichtfach)
      • Lehrveranstaltungen auf postgradualem Niveau ( 6.0h SE / 0.0 ECTS)
        • 551.321 Research Forum: Current Developments in the Research of Foreign Language Learning and Teaching (2.0h SE / 8.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Es liegt keine gleichwertige Lehrveranstaltung im Sinne der Prüfungsantrittszählung vor.