552.325 (17W) Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors

Wintersemester 2017/18

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.10.2017 14:30 - 16:00 N.0.43 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
Anmeldungen 9 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache es wurde keine Unterrichtssprache angegeben
LV-Beginn 04.10.2017
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

-Gain insight in the combination of cognition and language

-Understand conceptual metaphors and their pervasiveness in language use

-Analyzing metaphors and interpreting their functions

 -Develop critical skills in language analysis

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Discussion, lecture, tasks, presentations

Inhalt/e

“Our ordinary conceptual system, in terms of which we both think and act, is fundamentally metaphorical in nature” (Lakoff & Johnson 1980: 3).

The striking claim of conceptual metaphor theory is that metaphor is not only a poetic and rhetorical device but also a phenomenon of everyday language. In this class, we will explore the relation between language and metaphor, which will add to our understanding of the interplay of language and cognition. Conceptual metaphors occur in all types of language use, and participants will have the opportunity to investigate their functions in a variety of texts and genres such as political speeches, advertisements, commentary, news, and so on. Analyses can also go beyond language and focus on multimodal metaphors that emerge from a combination of image and text.

Literatur

-A guide to relevant literature will be discussed in the first sessions

-Some readings and other class material will be made available on Moodle

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

-Evaluation of seminar paper

-Research presentations

Prüfungsinhalt/e

-Research topics selected by participants

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

-Seminar paper

-Presentation

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Applied Linguistics (Pflichtfach)
        • Second Language Acquisition and Language Instruction Project ( 2.0h SE / 5.0 ECTS)
          • 552.325 Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors (2.0h SE / 5.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Linguistisch ausgerichtetes Wahlfach (Wahlfach)
      • 8.2 Issues in Applied Linguistics ( 0.0h SE / 6.0 ECTS)
        • 552.325 Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors (2.0h SE / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 4., 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 15W.3)
    • Fach: Freie Kombination (Wahlfach)
      • 10.1 Freie Kombination ( 0.0h SE / 12.0 ECTS)
        • 552.325 Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors (2.0h SE / 6.0 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 10W.3)
    • Fach: Applied Linguistics (Wahlfach)
      • Issues in Applied Linguistics ( 2.0h SE / 7.0 ECTS)
        • 552.325 Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors (2.0h SE / 7.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik (SKZ: 612, Version: 10W.3)
    • Fach: Freie Kombination (Wahlfach)
      • Freie Kombination ( 0.0h XX / 11.0 ECTS)
        • 552.325 Issues in Applied Linguistics: Conceptual Metaphors (2.0h SE / 7.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet