552.311 (17W) Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison
- LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
- Anmeldungen 8 (25 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
- LV-Beginn 11.10.2017
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
- Insight into First Nation Societies in Australia and New Zealand: The cultures of Aboriginal and Torres Strait Islander People & Maori
- Broad understanding of various implications of Indigenous Cultures "Down Under"
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
- Lecture type introduction
- Seminar type discussions based on in-depth preparation by participants
- Presentations on selected topics
Inhalt/e
- A close observation of the cultures of First Nation Societies
- The course provides a broad understanding of issues from pre-contact societies to present day topics.
Topics
- Pre-contact origins
- Regional Diversity
- Religion - Ceremonies - Creation Stories
- Languages
- Literature - Oral history
- Visual Culture - Films, Documentaries
- Art, Music, Dance
Keywords
Down Under, First Nations, Ceremonies, Languages, Literature, Visual Culture, the Arts
Literatur
Literature and required reading will be discussed in our first session
Prüfungsinformationen
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Prüfungsmethode/n
Preparation of set texts - Course Reader
Participation in classroom discussions
Presentation of chosen topic
Seminar paper
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch
(SKZ: 344, Version: 04W.7)
-
2.Abschnitt
-
Fach: Advanced Culture Studies
(Pflichtfach)
-
Topics in Australian/Postcolonial Culture Studies (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
- 552.311 Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison (2.0h SE / 5.0 ECTS)
-
Topics in Australian/Postcolonial Culture Studies (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
-
Fach: Advanced Culture Studies
(Pflichtfach)
-
2.Abschnitt
- Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik
(SKZ: 612, Version: 15W.3)
-
Fach: Fachliches Vertiefungsstudium
(Pflichtfach)
-
7.3 (c) Focus on Culture (
0.0h SE / 6.0 ECTS)
- 552.311 Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison (2.0h SE / 6.0 ECTS) Absolvierung im 4., 5. Semester empfohlen
-
7.3 (c) Focus on Culture (
0.0h SE / 6.0 ECTS)
-
Fach: Fachliches Vertiefungsstudium
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik
(SKZ: 612, Version: 15W.3)
-
Fach: Freie Kombination
(Wahlfach)
-
10.1 Freie Kombination (
0.0h SE / 12.0 ECTS)
- 552.311 Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison (2.0h SE / 6.0 ECTS) Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
-
10.1 Freie Kombination (
0.0h SE / 12.0 ECTS)
-
Fach: Freie Kombination
(Wahlfach)
- Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik
(SKZ: 612, Version: 10W.3)
-
Fach: Fachliches Vertiefungsstudium
(Pflichtfach)
-
Focus on Culture (
2.0h SE / 7.0 ECTS)
- 552.311 Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison (2.0h SE / 7.0 ECTS)
-
Focus on Culture (
2.0h SE / 7.0 ECTS)
-
Fach: Fachliches Vertiefungsstudium
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Anglistik und Amerikanistik
(SKZ: 612, Version: 10W.3)
-
Fach: Freie Kombination
(Wahlfach)
-
Freie Kombination (
0.0h XX / 11.0 ECTS)
- 552.311 Focus on Culture: The Quest for Identity: The First Peoples of Australia and New Zealand - A Comparison (2.0h SE / 7.0 ECTS)
-
Freie Kombination (
0.0h XX / 11.0 ECTS)
-
Fach: Freie Kombination
(Wahlfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet