180.128 (17S) Designing an urban art game II
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Designing an urban art game II
- LV-Art Projektseminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 6 (30 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 25.03.2017
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
Develop skills to manage a cultural project, to do qualitative research and to produce a media artifact
Develop creative skills to combine media theory, media practice, ethnography, (oral) history, popular culture and art
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Group discussions and work
Inhalt/e
The aim of this practice based research course is to develop over two semester an audiovisual walk in Klagenfurt/Celovec with game elements. In winter semester we work on the on the concept of the walk and gather its material content through research in archives, interviews, videos, photos etc., start with the production for single stations, find sponsors and secure permissions. In summer semester is the main production phase of the project where we want realize this walk as an app and launch it with an event at the end of the semester.
Literatur
Bonfanti, Pérola (2014): http://www.4aces-vienna.com/
Centre for Oral History and Digital Storytelling, Montreal (2013): CANAL: Walking the Post-Industrial Lachine Canal, URL: www.postindustrialmontreal.ca
Hudelist/Pilipets (2014): Walking Art. The Movement In-Between. In: Anglistica AION 18(1): 7-16, URL: http://www.anglistica-aion-unior.org/blank-v74g9
Sheller, Mimi (2014): Mobile Art. Out of the Pocket. In: Gerard Goggin/ Larissa Hjorth (eds.): The Routledge Companion to Mobile Media, New York: Routledge, pp. 197-205.
Vaughan, Kathleen (2009): Finding home. A walk, a meditation, a memoir, a collage. In: Canadian Journal of Environmental Education 13(1): 30-42.
Link auf weitere Informationen
http://perolabonfanti.com/
Prüfungsinformationen
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Fach: Medienpraxis
(Wahlfach)
-
Medienpraktisches Projektseminar (
0.0h PM / 8.0 ECTS)
- 180.128 Designing an urban art game II (2.0h PM / 4.0 ECTS) Absolvierung im 2., 3., 4. Semester empfohlen
-
Medienpraktisches Projektseminar (
0.0h PM / 8.0 ECTS)
-
Fach: Medienpraxis
(Wahlfach)
- Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften
(SKZ: 641, Version: 09W.1)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)
-
Seminar (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
- 180.128 Designing an urban art game II (2.0h PM / 5.0 ECTS)
-
Seminar (
2.0h SE / 5.0 ECTS)
-
Fach: Strategische Kommunikation und Kommunikationsmanagement
(Pflichtfach)