180.992 (16W) Cross-border Media Management

Wintersemester 2016/17

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
20.10.2016 14:00 - 17:00 V.1.07 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Cross-border Media Management
LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 12 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 20.10.2016
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students will learn how media companies plan and implement cross-border activities and will practically apply this knowledge by elaborating concrete case studies.

The aim of this course is to comprehend, analyse, discuss and evaluate cross-border media management strategies based on concrete case studies exercises.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

A variety of teaching methods will be used in the course in order to facilitate achieving the above mentioned objectives, including lectures, readings, discussions, skill-building exercises, business analysis and elaboration of case studies. 

Inhalt/e

The course will offer an insight into the contexts and structures, processes, economics of and controversies surrounding the cross-border management of media organisations. 

It will investigate how, why and when media products transcend national borders. It is about the activities of media organizations on foreign markets

Topics: 

  • Media Management
  • Cross-border Media Management
  • Foreign market entry strategies
  • National, Multinational, International, Transnational, Global Media Management strategies
  • Media and Organisations
  • Media and Globalization
  • Media Systems
  • What are preferred strategies of media companies?
  • What are the rationales for media companies to engage internationally?
  • What are the enabling or restricting structures of cross-border media management?
  • Which media market structures enable or constrain transaction between countries?

Literatur

A literature list will be provided in the first lecture

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Presentation
Written paper

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Active  participation
Presentation of a case study

Written Paper (based on the presented case study)

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.3)
    • Fach: Media and Communications Management (Wahlfach)
      • Key Concept of Media Management ( 0.0h PS / 4.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 16W.3)
    • Fach: Capita Selecta der Medien- und Kommunikationswissenschaften (Wahlfach)
      • Proseminar aus Capita Selecta ( 0.0h PS / 4.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 5. Semester empfohlen
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien- und Konvergenzmanagement ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Medien- und Kommunikationswissenschaften (SKZ: 641, Version: 09W.1)
    • Fach: Medien- und Konvergenzmanagement (Wahlfach)
      • Medien und Konsumentenverhalten ( 2.0h VO / 3.0 ECTS)
        • 180.992 Cross-border Media Management (2.0h PS / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet