120.390 (17S) Trends and Challenges in Teacher Education in Europe
Überblick
- Lehrende/r
- LV-Titel englisch Trends and Challenges in Teacher Education in Europe
- LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
- Anmeldungen 16 (35 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache Englisch
- LV-Beginn 24.03.2017
- eLearning zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
LV-Beschreibung
Intendierte Lernergebnisse
- explain main tendencies in the development of teacher education systems
- evaluate teacher education policy in their own countries
- conduct comparative analyses
Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools
Combination of lectures and workshops,presentations of students on the basis of own research, individual work and internetbased work and discussion.
Inhalt/e
This course provides anoverview concerning the various teacher education systems (pre- service teachereducation, induction as well as continuing professional development), theirhistorical and cultural conditions, including: educational philosophy,legal and institutional basics, contents, models and duration; the role ofteachers in modern society and the aims of teacher qualification due to theBologna process, but facing the still wide ranging different national systemsand traditions. Furthermore it provides some aspects of teacher trainingresearch results.
Prüfungsinformationen
Prüfungsmethode/n
Presentation and essay (max. 10 pages)
Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelorstudium Erziehungs- und Bildungswissenschaft
(SKZ: 645, Version: 13W.2)
-
Fach: Geschlechterbezogene, interkulturelle und internationale Themen in pädagogischen Berufs- und Handlungsfeldern
(Pflichtfach)
-
Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung (
2.0h KU/SE / 4.0 ECTS)
- 120.390 Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung (
2.0h KU/SE / 4.0 ECTS)
-
Fach: Geschlechterbezogene, interkulturelle und internationale Themen in pädagogischen Berufs- und Handlungsfeldern
(Pflichtfach)
- Bachelorstudium Erziehungs- und Bildungswissenschaft
(SKZ: 645, Version: 08W.3)
-
Fach: Gesellschaftliche und institutionelle Voraussetzungen von Erziehung und Bildung (PF 6)
(Pflichtfach)
-
Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
- 120.390 Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Fach: Gesellschaftliche und institutionelle Voraussetzungen von Erziehung und Bildung (PF 6)
(Pflichtfach)
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
-
Wintersemester 2019/20
- 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2019
- 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2016
- 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2015
- 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)