120.390 (17S) Trends and Challenges in Teacher Education in Europe

Sommersemester 2017

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
24.03.2017 09:00 - 17:00 Z.0.01 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Trends and Challenges in Teacher Education in Europe
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 16 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 24.03.2017
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

- explain main tendencies in the development of teacher education systems 

- evaluate teacher education policy in their own countries

- conduct comparative analyses

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Combination of lectures and workshops,presentations of students on the basis of own research, individual work and internetbased work and discussion.

Inhalt/e

This course provides anoverview concerning the various teacher education systems (pre- service teachereducation, induction as well as continuing professional development), theirhistorical and cultural conditions, including: educational philosophy,legal and institutional basics, contents, models and duration; the role ofteachers in modern society and the aims of teacher qualification due to theBologna process, but facing the still wide ranging different national systemsand traditions. Furthermore it provides some aspects of teacher trainingresearch results.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Presentation and essay (max. 10 pages)

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Erziehungs- und Bildungswissenschaft (SKZ: 645, Version: 13W.2)
    • Fach: Geschlechterbezogene, interkulturelle und internationale Themen in pädagogischen Berufs- und Handlungsfeldern (Pflichtfach)
      • Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung ( 2.0h KU/SE / 4.0 ECTS)
        • 120.390 Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Erziehungs- und Bildungswissenschaft (SKZ: 645, Version: 08W.3)
    • Fach: Gesellschaftliche und institutionelle Voraussetzungen von Erziehung und Bildung (PF 6) (Pflichtfach)
      • Internationale Perspektiven der Erziehung und Bildung ( 2.0h SE / 4.0 ECTS)
        • 120.390 Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h SE / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2019
  • 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 120.390 SE Trends and Challenges in Teacher Education in Europe (2.0h / 4.0ECTS)