603.104 (16W) Internship in Marketing

Wintersemester 2016/17

Registration deadline has expired.

No sessions entered for the course
... no further dates known

Overview

Lecturer
Course title german Praxis aus Marketing & Int. Management
Type Practical class (continuous assessment course )
Hours per Week 0.0
ECTS credits 18.0
Registrations 9 (40 max.)
Organisational unit
Language of instruction no language of instruction was specified
Course begins on 01.10.2016

Time and place

List of events is loading...

Course Information

Intended learning outcomes

In der facheinschlägigen Praxis in einem in- oder ausländischen Betrieb, der öffentlichen Verwaltung oder einer Nonprofit-Organisation sollen Marketing-Studierende erworbene Kenntnisse in der Praxis selbständig umsetzen und neue Lösungsansätze erarbeiten.

Teaching methodology including the use of eLearning tools

Bei der Praxis handelt es sich vorzugsweise um ein Projekt. Das Praxisprojekt bzw. der Praxisplatz bedarf der Zustimmung durch eine betreuende Universitätslehrerin bzw. einen betreuenden Universitätslehrer.

Course content

Das Projekt oder der Aufgabenbereich sollte zur Erprobung und praxisorientierten Anwendung der erworbenen Kenntnisse und Fähigkeiten im Bereich Marketing geeignet sein.

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Grading scheme

participated with/without success grading scheme

Position in the curriculum

  • Master's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Subject: Praxis (Compulsory subject)
      • Praxis ( 0.0h PR / 18.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 18.0 ECTS)
  • Master's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Subject: Praxis (Compulsory subject)
      • Praxis ( 0.0h PR / 24.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 24.0 ECTS)
  • Master's degree programme Information Management (SKZ: 922, Version: 05W.2)
    • Subject: Praxis (Compulsory subject)
      • Praxis ( 0.0h XX / 24.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 24.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

Sommersemester 2024
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2023/24
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 11.0ECTS)
Wintersemester 2022/23
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 11.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2019
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)