552.960 (16W) Language Education for Specific Contexts

Wintersemester 2016/17

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
03.10.2016 14:00 - 16:00 N.0.43 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENG02002UL
LV-Titel englisch Language Education for Specific Contexts
LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.5
Anmeldungen 16 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 01.10.2016
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students should become familiar with the main concepts of English for Specific Purposes. These include an overview of the principal fields of ESP, the nature of specific language, the reason why adults wish to learn (their "need"), and the interplay between the teacher and the participant which fulfils that need.  

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

The CTTD approach, (context, text, task, discussion) focusses on the specific need and the language used to satisfy it, while seeing satisfactory discussion, deliberation and conversation as the overall goal. Students hold two teaching sessions, a Mini- (7 minutes) and a Maxi- (10-15 minutes with a partner).

Inhalt/e

Students choose the field that interests them, or in which they are especially proficient.

Literatur

Various textbooks or workbooks on ESP, listening materials, online materials etc. 

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Grades are given for Attendance and Contribution, the Teaching Sessions, and the Reflection Paper (Language Quality and Content). These are averaged out to produce the semester grade.

Prüfungsinhalt/e

The students determine the field of ESP they wish to concentrate on.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

These include structure and preparation, willingness to listen, spontaneity, reacting to unforeseen events, language clarity and pronunciation quality.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 15W.2)
    • Fach: Language Teaching in Context (Pflichtfach)
      • ENG.002 Language Education for Specific Contexts ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.960 Language Education for Specific Contexts (2.0h PS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 7., 8. Semester empfohlen
  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Fachdidaktik des Englischen (Pflichtfach)
        • Teaching English for Specific Purposes ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 552.960 Language Education for Specific Contexts (2.0h PS / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2016
  • 552.960 PS Language Education for Specific Contexts (2.0h / 2.5ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 552.960 PS Language Education for Specific Contexts (2.0h / 2.5ECTS)
Sommersemester 2015
  • 551.940 AG Teaching English for Specific Purposes: CLIL in Secondary Education - Chances, Challenges, and Perspectives (2.0h / 3.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 551.932 SE Innovative Approaches to Language Teaching and Learning (2.0h / 4.0ECTS)