552.960 (16S) Language Education for Specific Contexts

Sommersemester 2016

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
03.03.2016 15:00 - 16:30 N.0.43 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENG02002UL
LV-Titel englisch Language Education for Specific Contexts
LV-Art Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.5
Anmeldungen 19 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 10.03.2016

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Inhalt/e

Introduction to and practice in the main concepts of English for Specific Purposes.

Intendierte Lernergebnisse

Returning to primary school level and putting oneself in the position of holding classes in English.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Methodology: Developing Learner Dialogue

Fernstudium Informationen:

see Moodle

Aufnahmebedingungen

Mainly teacher training students, but others very welcome. Part II course (II. Studienabschnitt). FPI and FPII, or SP1 (new curriculum) required. Students should also have completed other teacher training courses.

Inhalt/e

Introduction to and practice in the main methods of English for Young Learners

Themen

  • 1.The English for Young Learners Group and its Language Backgrounds
  • 2. Differences and Similarities between ELT and ESP. No grammar?
  • 3. Needs Analysis + Task-based learning + Learning by Doing
  • 4. Specificity, Frequency, and Key Meanings in Lexis
  • 5. Practice Formats: Groups, Pairs and Individuals; Exercise Types
  • 6, 7. Student 5-minute sessions
  • 8. Mid-term Evaluation
  • 9. Careful Listening and Correction
  • 10, 11, 12. Student 20-minute sessions
  • 13. Uncovering language weaknesses; drawing
  • 14. Teacher, Trainer, Tutor, Learners
  • 15. Round-up and Feedback

Lehrziel

to practise handling various sizes of groups in English while focussing on the learners' needs.

Erwartete Vorkenntnisse

Flexibility, curiosity, clarity and independent thinking

Sonstige Studienbehelfe

More practice

Literatur

Reference works, authentic materials, and anything you find online

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Holding two EYL teaching sessions Writing a 3 page course reflection paper, plus 3 support materials

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 15W.2)
    • Fach: Language Teaching in Context (Pflichtfach)
      • ENG.002 Language Education for Specific Contexts ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.960 Language Education for Specific Contexts (2.0h PS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 7., 8. Semester empfohlen
  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Fachdidaktik des Englischen (Pflichtfach)
        • Teaching English for Specific Purposes ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 552.960 Language Education for Specific Contexts (2.0h PS / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2016/17
  • 552.960 PS Language Education for Specific Contexts (2.0h / 2.5ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 552.960 PS Language Education for Specific Contexts (2.0h / 2.5ECTS)
Sommersemester 2015
  • 551.940 AG Teaching English for Specific Purposes: CLIL in Secondary Education - Chances, Challenges, and Perspectives (2.0h / 3.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 551.932 SE Innovative Approaches to Language Teaching and Learning (2.0h / 4.0ECTS)