552.925 (15W) Focus on Language and the Learner: Language Learning through Literature
Überblick
- Lehrende/r
- LV Nummer Südostverbund
- ENF01001UL
- LV-Titel englisch
- Focus on Language and the Learner: Language Learning through Literature
- LV-Art
- Proseminar (prüfungsimmanente LV )
- Semesterstunde/n
- 2.0
- ECTS-Anrechnungspunkte
- 2.5
- Anmeldungen
- 29 (25 max.)
- Organisationseinheit
- Unterrichtssprache
- Deutsch
- LV-Beginn
- 06.10.2015
- eLearning
- zum Moodle-Kurs
Zeit und Ort
Liste der Termine wird geladen...
LV-Beschreibung
Inhalt/e
This course concerns itself with discussing a variety of ideas for using literary texts in the foreign language classroom, the main focus being on teaching longer narrative texts. Special emphasis is placed on ways of integrating literature-, language- and culture-related objectives. In this course, attention will be drawn to both practical and theoretical aspects of literature teaching in EFL.Literatur
Course Reader.Prüfungsinformationen
Beurteilungskriterien/-maßstäbe
Presentation and research paper.Beurteilungsschema
Note BenotungsschemaPosition im Curriculum
- Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch
(SKZ: 407, Version: 15W.2)
-
Fach: Advanced Language Teaching Skills
(Pflichtfach)
-
ENF.001 Focus on Language and the Learner (
2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
- 552.925 Focus on Language and the Learner: Language Learning through Literature (2.0h PS / 2.5 ECTS) Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
-
ENF.001 Focus on Language and the Learner (
2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
-
Fach: Advanced Language Teaching Skills
(Pflichtfach)
- Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch
(SKZ: 344, Version: 04W.7)
-
2.Abschnitt
-
Fach: Fachdidaktik des Englischen
(Pflichtfach)
-
Innovative Approaches to Language Teaching and Learning (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
- 552.925 Focus on Language and the Learner: Language Learning through Literature (2.0h PS / 2.5 ECTS)
-
Innovative Approaches to Language Teaching and Learning (
2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Fach: Fachdidaktik des Englischen
(Pflichtfach)
-
2.Abschnitt
Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung
Es liegt keine gleichwertige Lehrveranstaltung im Sinne der Prüfungsantrittszählung vor.