180.821 (14W) Cross Media Management

Wintersemester 2014/15

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
08.10.2014 08:15 - 15:45 , V.1.04
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Cross Media Management
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
21
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
08.10.2014
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Lehrmethodik

Introduction to the principles of Cross-Media management and introduction to the conception of case studies, subsequently preparation and presentation of case studies with discussion

Inhalt/e

Themen

  • Principles of Cross-Media management
  • Types of Cross-Media management
  • Theoretical approaches to Cross-Media management
  • Preparation and presentation of case studies

Lehrziel

To convey the principles of Cross-Media management, to discuss central theories and models of Cross-Media management with a focus on Social Media, to practically apply the theoretical knowledge via case studies

Literatur

A detailed literature list will be provided in the lecture

Prüfungsinformationen

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Written report of case studies, oral presentation of the case study, regular and active participation in the lecture, short written exam

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • EW1.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h VP, PS / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Gebundene Wahlfächer I (Electives I) - Media and Communication (MC) (Wahlfach)
      • Cross Media Management ( 2.0h VK / 4.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 180.821 Cross Media Management (2.0h VK / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 180.821 VC Cross Media Management (2.0h / 4.0ECTS)