623.611 (15S) Current Topics in Information Systems: Introduction to Text Mining

Sommersemester 2015

Registration deadline has expired.

First course session
17.06.2015 09:00 - 12:00 S.2.42 On Campus
... no further dates known

Overview

Lecturer
Course title german Current Topics in Information Systems: Introduction to Text Mining
Type Lecture - Colloquia (continuous assessment course )
Hours per Week 2.0
ECTS credits 4.0
Registrations 9 (30 max.)
Organisational unit
Language of instruction German
Course begins on 17.06.2015

Time and place

List of events is loading...

Course Information

Course content

In diesem Einführungskurs werden wir Methoden und Strategien zur Identifikation und Extraktion von hoch-qualitativer Information aus Texten betrachten. Text Mining (oft auch als Text Analytics bezeichnet) umfasst die linguistische Analyse von Texten zur Strukturierung von relevanten Textinhalten, das automatische Erlernen von Mustern auf Basis der strukturierten Daten und deren Evaluation und Interpretation.

Teaching objective

Das zentrale Ziel diese Kurses ist es, die relevanten Methoden aus den Bereichen Information-Retrieval, Informationsextraktion und Sprachtechnologie vorzustellen und mit zentralen Ideen und Methoden der statistisch-basierten Mustererkennung zu verknüpfen, die auf der linguistischen Merkmalsextraktion aufbauen.

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Grading scheme

Grade / Grade grading scheme

Position in the curriculum

  • Master's degree programme Information Management (SKZ: 922, Version: 13W.2)
    • Subject: Informationssysteme (Compulsory subject)
      • 2.8 Current Topics in Information Systems ( 2.0h SE/VC/KS / 4.0 ECTS)
        • 623.611 Current Topics in Information Systems: Introduction to Text Mining (2.0h VK / 4.0 ECTS)

Equivalent courses for counting the examination attempts

This course is not assigned to a sequence of equivalent courses