604.810 (14S) Research Seminar: International Marketing

Sommersemester 2014

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
26.03.2014 09:00 - 15:00 S.2.05 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Research Seminar: International Marketing
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 6.0
Anmeldungen 12
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 26.03.2014

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Aufnahmebedingungen

Reserved for International Management students

Lehrziel

The aim is to analyze and discuss selected examples of pieces of research that have been successfully published in leading journals in the specific field. Students analyze how the research was performed and learn about strengths and weaknesses related to the research as well as about methods employed in the articles. A special interest will be devoted to cross-cultural research. Furthermore, students present and discuss their own master thesis.

Sonstige Studienbehelfe

available at moodle

Link auf weitere Informationen

www.aau.at/im

Aufnahmebedingungen

Reserved for International Management students

Lehrziel

The aim is to analyze and discuss selected examples of pieces of research that have been successfully published in leading journals in the specific field. Students analyze how the research was performed and learn about strengths and weaknesses related to the research as well as about methods employed in the articles. A special interest will be devoted to cross-cultural research. Furthermore, students present and discuss their own master thesis.

Sonstige Studienbehelfe

available at moodle

Link auf weitere Informationen

www.aau.at/im

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 11W.2)
    • Fach: Masterarbeit (Pflichtfach)
      • Research Seminar ( 0.0h SE / 6.0 ECTS)
        • 604.810 Research Seminar: International Marketing (2.0h SE / 6.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2017
  • 604.810 SE Research Seminar: International Marketing (Curr.2011) (2.0h / 6.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 604.810 SE Research Seminar: International Marketing (2.0h / 6.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 604.810 SE Research Seminar: International Marketing (2.0h / 6.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 604.810 SE Research Seminar: International Marketing (2.0h / 6.0ECTS)