602.421 (13W) Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies

Wintersemester 2013/14

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
20.01.2014 09:00 - 17:00 , HS 7
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies
LV-Art
Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
4.0
Anmeldungen
26 (30 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
eLearning
zum Moodle-Kurs

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Besides explaining the theory students will be able to apply the theories and evidences and reflect critically new developments.

Lehrmethodik

Lecture, Presentations, Cases, Quizzes

Inhalt/e

An examination of different types of entertainment media and their usage for advertising purposes. Based on the history and development of media, new forms and their interaction will be examined in both a theoretical and research context. The understanding of how media is perceived and processed is a critical focus, in addition to researching media usage. This is a readings paper, students are expected to read the assigned papers.

Themen

  • The Use Of Media
  • Forms of Branded Entertainment
  • Product Placement, Advergames, IGA, Experiential
  • Automated vs. deliberate Persuasion Processes
  • Multisensory Marketing
  • Experiential Marketing

Erwartete Vorkenntnisse

Consumer Behavior, Marketing

Literatur

refer to moodle for the mandatory readings

Prüfungsinformationen

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Presentation of a research paper, applied project, quizzes.

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Marketing (Wahlfach)
      • Special Topics in Consumer Behavior ( 2.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Vertiefung: Marketing- und internationales Management (Wahlfach)
      • BS2.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Informationsmanagement (SKZ: 922, Version: 05W.2)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 4.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.421 Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h VK / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 602.412 VK Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior: Online Video Streaming (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 602.412 VP Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 602.411 VP Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3: Mobile Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3 + MIM-Vertiefung 2 (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 602.411 VO MIM-Grundlagen 2: Vorlesung Internationales B2B Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2: Strategic Business-to-Business Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
  • 602.422 VK Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2011/12
  • 602.412 VP MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)
Wintersemester 2010/11
  • 602.412 VP MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)