602.414 (12S) MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung
Overview
- Lecturer
- Course title german MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung
- Type Lecture - Proseminar (continuous assessment course )
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 3.0
- Registrations 47 (50 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction German
- Course begins on not set
- Seniorstudium Liberale Yes
Time and place
List of events is loading...
Course Information
Teaching methodology including the use of eLearning tools
Vortrag, Diskussionen, Mitarbeitsaufträge, Mini QuizzesConditions of admission
Alternativ koennen Sie die LV von Dr. Buncker besuchen.Course content
Marktforschung ist ein wichtiger Bestandteil des strategischen und operativen Managements. Ziel der LV ist es daher den Studierenden einen Einblick in Theorie und Praxis von Marktforschungsprojekten zu geben. Dies erfolgt einerseits über den Vortrag des LV-Leiters, sowie im Rahmen von Mitarbeitsaufträgen, die die Studierenden während des Kurses abzugeben haben.Topics
- Prozess und Gütekritieren der Mafo
- Sekundärmarktforschung
- Grundlagen Quantitativer und qualitativer Erhebungsmethoden
- Erhebungsdesign und Stichprobenauswahl
- Feldphase und Datengenerierung
- Dateneditierung
- Datenanalyse
- Interpretation und Aufbereitung von Daten
Prior knowledge expected
komplette STEPLiterature
Verpflichtende Literatur PRUEFUNGSRELEVANTKUSS/EISNEND: Marktforschung, Gabler,Springer 2010, abrufbar unter ebooks auf der Bibliothekshomepage.
Link to further information
MoodleTeaching methodology including the use of eLearning tools
lecture, discussions, assignments, mini quizzesDistance learning info
after the lecture the practical assignments will be conducted via MoodleCourse content
Marketing research is one of the most important topics in strategic and tactic business process planning. Objectives of the course is to enable students doing their own research and learn the principals of doing practical and scientific research.Topics
- Process of empirical research
- Data collection
- Research Designs and Sampling
- going in the field
- Dataanalysis
- Reporting and discussion of results
Prior knowledge expected
STEP - intnl. Students upon requestLiterature
for overview look german version. Recommended literature for international students: Bryman/Bell: Business Research Methods. Oxford Press 2008.Examination information
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Examination topic(s)
Die Mini-Quizzes werden direkt in der LV getestet und sind Multiple Choice Fragen. Die Essay Fragen befassen sich mit der Anwendung, zur Vorbereitung werden während der LV Case Studies ausgearbeitAssessment criteria / Standards of assessment for examinations
40% Quizzes wahrend des LV Blocks 40% Essay Fragen am letzten Tag der LV 20% Gruppenpräsentation einer Fallstudie.
Assessment criteria / Standards of assessment for examinations
50% written exam after lecture, 50% assignmentsGrading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Bachelor's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 518, Version: 05W.5)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
-
BS1/2.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
BS1/2.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
- Master's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 918, Version: 05W.7)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
-
BS1.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
BS1.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
- Master's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 918, Version: 05W.7)
-
Subject: Marketing and International Management
(Compulsory elective)
-
Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs (
2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs (
2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
-
Subject: Marketing and International Management
(Compulsory elective)
- Master's degree programme Applied Business Administration
(SKZ: 918, Version: 05W.7)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
-
EW1.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
EW1.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Foundation course - Marketing and International Management
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Information Management
(SKZ: 522, Version: 05W.4)
-
Subject: Marketing und Internationales Management
(Compulsory elective)
-
Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Marketing und Internationales Management
(Compulsory elective)
- Master's degree programme Information Management
(SKZ: 922, Version: 05W.2)
-
Subject: Marketing und internationales Management - Grundlagen
(Compulsory elective)
-
Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar (
2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Marketing und internationales Management - Grundlagen
(Compulsory elective)
- Bachelor's degree programme Business and Law
(SKZ: 519, Version: 05W.5)
-
Subject: Marketing and International Management
(Compulsory elective)
-
BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs (
2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
- 602.414 MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h VP / 3.0 ECTS)
-
BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs (
2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
-
Subject: Marketing and International Management
(Compulsory elective)
Equivalent courses for counting the examination attempts
-
Sommersemester 2024
- 602.414 VC SBWL Marketing II: Marktforschung| Market Research (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2023/24
- 602.414 VC SBWL Marketing II: Marktforschung| Market Research (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2023
- 602.414 VC SBWL Marketing II: Marktforschung| Market Research (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2022/23
- 602.416 VC SBWL Marketing II: Marktforschung| Market Research (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2022
- 602.414 VC SBWL Marketing Vertiefung II: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2021/22
- 602.416 VC IBEC: Digital Business 3: Market Research | SBWL Marketing Vertiefung II: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2021
- 602.416 VC IBEC: Digital Business 3: Market Research | SBWL Marketing Vertiefung II: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2020/21
- 602.414 VC SBWL Marketing Vertiefung II: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2020
- 602.414 VP SBWL Marketing Vertiefung II: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
- Wintersemester 2019/20
- Sommersemester 2019
- Wintersemester 2018/19
- Sommersemester 2018
-
Wintersemester 2017/18
- 602.414 VC Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
- Sommersemester 2017
-
Wintersemester 2016/17
- 602.414 VC Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2016
- 602.414 VP Marketing 2: Marktforschung/ MIM-Grundlagen 4 (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2015/16
- 602.414 VC Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2015
- 602.414 VP Marketing 2: Marktforschung/ MIM-Grundlagen 4 (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2014/15
- 602.414 VK Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2014
- 602.414 VK Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2013/14
- 602.414 VP Marketing 2: Marktforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Sommersemester 2013
- 602.414 VP Marketing 2: Marktforschung/ MIM-Grundlagen 4 (2.0h / 3.0ECTS)
-
Wintersemester 2012/13
- 602.414 VP Marketing 2: Marktforschung / MIM-Grundlagen 4: Übung aus Markforschung (2.0h / 4.0ECTS)
-
Wintersemester 2011/12
- 602.414 VP MIM-Grundlagen 4: Übung aus Markforschung (2.0h / 3.0ECTS)
-
Sommersemester 2011
- 602.414 VP MIM-Grundlagen 4: Übung aus Marktforschung (2.0h / 3.0ECTS)