602.412 (10W) MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising

Wintersemester 2010/11

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
06.12.2010 09:00 - 12:00 , S.0.05
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch
LV-Art
Vorlesung-Proseminar (prüfungsimmanente LV )
Semesterstunde/n
2.0
ECTS-Anrechungspunkte
3.0
Anmeldungen
48 (50 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache
Englisch
LV-Beginn
eLearning
zum Moodle-Kurs
Anmerkungen

Aufgrund der hohen Teilnehmeranzahl ist eine strikte Anwesenheit erwünscht! Diese wird überprüft! Bei Fehlstunden im Kurs wird die LV "nicht" bzw. bei erbrachter Teilleistung mit "Nicht genügend" beurteilt.
Sollte es Ihnen nicht möglich sein, durchgehend am Kurs teilzunehmen, bitten wir Sie, sich unbedingt via ZEUS oder an manuela.pirker@uni-klu.ac.at davon abzumelden. Angemeldete Studierende, die nicht teilnehmen, blockieren Plätze, die dringend benötigt werden. Mit der Bitte um Verständnis.

Seniorstudium Liberale
Ja

LV-Beschreibung

Lehrmethodik

Students will be evaluated on a class presentation (80%) in which they provide an overview of one advertising environment (economic, demographic, political, legal, socio-cultural, agency or media) from a foreign market. Based on the size of the class, students will be assigned to either present individually or in teams. Students are to turn in all materials related to their presentation (PowerPoint slides, overheads, etc), and to cite all sources employed. Students will also receive an assignment (10%) to select and share a culturally relevant ad (ads to be turned in). Finally, students will be evaluated on class attendance and participation (10%). There are no exams.

Aufnahmebedingungen

An dieser LV können max. 50 Personen teilnehmen.

Inhalt/e

This course introduces the student to the unique challenges associated with developing and implementing successful advertising campaigns globally. The course mixes both theoretical and practical perspectives in addressing the dynamics of advertising as it functions within the international marketing mix. The course is designed to help students understand key issues that advertisers must keep in mind in creating effective programs for foreign markets: cultural norms and values, economic policies, legal constraints, political environments, social contexts, and more. Both the process and product of international advertising are addressed – from research and strategy development to creative execution and media planning.

Erwartete Vorkenntnisse

STEP

Literatur

Literature to be Provided to Students:

Advertising Media in the International Arena (Chapter 7) from Mueller, B. Dynamics of International Advertising: Theoretical and Practical Perspectives, Peter Lang Publishing, 2010.

Research in the International Arena (Chapter 8) from Mueller, B. Dynamics of International Advertising: Theoretical and Practical Perspectives, Peter Lang Publishing, 2010.

Advertising Regulatory Considerations in the International Arena (Chapter 9) from Mueller, B. Dynamics of International Advertising: Theoretical and Practical Perspectives, Peter Lang Publishing, 2010.

Advertising to the Bottom of the Pyram

Prüfungsinformationen

Beurteilungsschema

Note/Grade Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 518, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1/2.3 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h PS, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 05W.7)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • EW1.2 Proseminar oder Vorlesung mit Proseminar ( 2.0h VP, PS / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Masterstudium Informationsmanagement (SKZ: 922, Version: 05W.2)
    • Fach: Marketing und internationales Management - Grundlagen (Wahlfach)
      • Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Marketing und internationales Management (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VK, VP / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)
  • Bachelorstudium Wirtschaft und Recht (SKZ: 519, Version: 05W.5)
    • Fach: Medienmanagement - Grundlagen (Wahlfach)
      • BS1.2 Vorlesung mit Proseminar oder Vorlesung mit Kurs ( 2.0h VP, VK / 3.0 ECTS)
        • 602.412 MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h VP / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2019/20
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 602.412 VC Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 602.412 VK Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior: Online Video Streaming (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 602.412 VP Special Topics in Consumer Behavior: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior: Branded Entertaiment and Media Studies (2.0h / 4.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 602.411 VP Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3: Mobile Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics in Consumer Behavior / MIM-Grundlagen 3 + MIM-Vertiefung 2 (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 602.411 VO MIM-Grundlagen 2: Vorlesung Internationales B2B Marketing (2.0h / 3.0ECTS)
  • 602.421 VK Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2: Strategic Business-to-Business Marketing (2.0h / 4.0ECTS)
  • 602.422 VK Special Topics MIM / MIM-Grundlagen 3/ MIM-Vertiefung 2/ Medienmanagement: Current Issues in Advertising (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2011/12
  • 602.412 VP MIM-Grundlagen 3a: Übung/ Medienmanagement: International Advertising (2.0h / 3.0ECTS)