605.303 (24S) Seminar in Advanced Research

Sommersemester 2024

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.03.2024 08:30 - 17:00 inspire Lab (B12a.1.4.1) Off Campus
Nächster Termin:
29.04.2024 08:15 - 18:00 inspire Lab Off Campus

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Seminar in Advanced Research
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 40%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 8 (15 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 04.03.2024
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

By the end of the course students will have acquired the skills to undertake high quality scientific research. They will have learned how to formulate a research question, undertake a literature review, deploy the appropriate methods, and articulate their findings in a compelling manner. They will also learn how to publish their research in highly ranked scholarly journals.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Each student is requiredto write a short original research proposal. In addition, each student willpresent their proposed research to the class for discussion and feedback

Inhalt/e

This course acquaints students with the skills required to make original and high impact contributions to the scholarly literature. It provides a foundation of what constitutes a scientific discipline and field and how and why scientific paradigms evolve in a predictable manner. Students will not only passively learn research skills but will apply them in developing their own research proposal and presenting that proposal for peer reviewed critique, feedback and discussion.

Erwartete Vorkenntnisse

PhD students 

Literatur

Required Texts: Audretsch, D.B., Guenther, C. & Lederer, A. (2022), “Publishing in Small Business Economics: An Entrepreneurship Journal,” Small Business Economics, 58.

Gans, J. S., & Shepherd, G. B. (1994). “How are the mighty fallen: Rejected classic articles by leading economists,” Journal of Economic Perspectives, 8(1), 165–179.

Shepherd, D. A., & Wiklund, J. (2020). “Simple Rules, Templates and Heuristics! An Attempt to Deconstruct the Craft of Writing an Entrepreneurship Paper,” Entrepreneurship Theory and Practice, 44(3), 371–390.

Kuhn, Thomas S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions (1st ed.). University of Chicago Press

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Each student is requiredto write a short original research proposal. In addition, each student will present their proposed research to the class for discussion and feedback.

Prüfungsinhalt/e

Research Proposal, Presentation, in class participation;

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

all parts must be assessed positively

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Doktoratsprogramm Entrepreneurship, Innovation and Economic Development (SKZ: ---, Version: 16W.1)
    • Fach: Entrepreneurship, Innovation and Economic Development (Pflichtfach)
      • Entrepreneurship, Innovation and Economic Development ( 0.0h XX / 0.0 ECTS)
        • 605.303 Seminar in Advanced Research (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Sozial- und Wirtschaftswissenschaften (SKZ: 300, Version: 18W.1)
    • Fach: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Pflichtfach)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 0.0h XX / 80.0 ECTS)
        • 605.303 Seminar in Advanced Research (2.0h SE / 4.0 ECTS)
  • Doktoratsstudium Doktoratsstudium der Technischen Wissenschaften (SKZ: 700, Version: 18W.1)
    • Fach: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (Pflichtfach)
      • Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums ( 0.0h XX / 32.0 ECTS)
        • 605.303 Seminar in Advanced Research (2.0h SE / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet