780.211 (23W) Game Engineering

Wintersemester 2023/24

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
04.10.2023 11:00 - 12:30 Online Off Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Game Engineering
LV-Art Vorlesung
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 50%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 49
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 04.10.2023
Anmerkungen

Approximately half of the lectures will be online on Twitch.tv: https://www.twitch.tv/dermotte_

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

After this course students should be able to understand the concepts and roles within a game project with the knowledge how a game project can be set up and run, as well as detailed knowledge on particular processes within the project.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Lecture: half of them at the university, the other half on Twitch.tv

Inhalt/e

  1. Introduction & Computer Game History
  2. Game Projects: Processes and Roles
  3. Prototyping
  4. Introduction to Programming
  5. Basic Concepts in Game Programming
  6. Playtests and Evaluation
  7. Game Engineering and the Scientific Method
  8. Animation
  9. Sound & Interactive Music
  10. Tools & Tool Chain

Erwartete Vorkenntnisse

None

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

None

Link auf weitere Informationen

http://www.itec.uni-klu.ac.at/~mlux/index.php?id=courses/gameengineering-ws2324.md

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Written exam at the end of the semester. Appointments can be made on an individual basis at any time. For additional options, please get in touch with Mathias Lux. 

Prüfungsinhalt/e

Topics of the lecture, see also the slides of the lecture.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Students have to achieve a minimum of 50% on the final exam to get a positive grade.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 23W.1)
    • Fach: Game Engineering (Pflichtfach)
      • 2.1 Game Engineering ( 0.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 780.211 Game Engineering (2.0h VO / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1. Semester empfohlen
  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Engineering (Pflichtfach)
      • Game Engineering ( 0.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 780.211 Game Engineering (2.0h VO / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 1. Semester empfohlen
  • Masterstudium Cross-Border Studies (SKZ: 584, Version: 22W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management - 1 (Wahlfach)
      • I.11.10 Game Engineering ( 0.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 780.211 Game Engineering (2.0h VO / 4.0 ECTS)
  • Masterstudium Cross-Border Studies (SKZ: 584, Version: 22W.1)
    • Fach: Media and Convergence Management (Wahlfach)
      • II.11.10 Game Engineering ( 0.0h VO / 4.0 ECTS)
        • 780.211 Game Engineering (2.0h VO / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Wintersemester 2022/23
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 780.211 VO Game Engineering (2.0h / 4.0ECTS)