604.811 (24S) Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I

Sommersemester 2024

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
07.03.2024 13:30 - 15:00 N.0.56 On Campus
Nächster Termin:
23.05.2024 13:30 - 18:30 S.0.05 On Campus

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Research Seminar: International Marketing I | Research Seminar MIM I
LV-Art Seminar (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 30%
Semesterstunde/n 1.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.0
Anmeldungen 13 (35 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
LV-Beginn 07.03.2024
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

The Research Seminar in Marketing / International Marketing comprises of two parts (Part I and Part II).

Students who just have started or are interested in writing their master's thesis in marketing can attend Part 1 of the seminar. When students have completed about half of their master's thesis they should attend Part 2 of the seminar.

Course objectives Research Seminar I:

  • Enhancing students’ understanding of the scientific process in order to produce high quality research (master’s thesis)
  • Developing research ideas andresearch questions for own master’s thesis

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

Discussion, presentations and group work

Inhalt/e

  • Types of Master’s theses andresearch approaches
  • Suggestions for structuring the Master’s thesis
  • Discussion and feedback about how to design and best carry out each student’s research project (Master's thesis)

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Paper Summaries, group presentations, class participation

Prüfungsinhalt/e

Based on papers that we work with

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

  • Paper summaries 
  • Group presentations
  • Class attendance and participation 

The following rules apply to the use of AI-based applications:
The use of AI tools is generally permitted throughout the working and writing process. Students are required to disclose the use of AI tools in the text product and to mark AI-generated passages accordingly. Students take sole responsibility for the text they produce.

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 22W.1)
    • Fach: Seminar zur Masterarbeit (Pflichtfach)
      • Seminar zur Masterarbeit ( 0.0h SE / 4.0 ECTS)
        • 604.811 Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Fach: Masterarbeit (Pflichtfach)
      • Seminar zur Masterarbeit - Teil 1 ( 1.0h SE / 2.0 ECTS)
        • 604.811 Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 19W.1)
    • Fach: Research Seminar I (Pflichtfach)
      • 8.1 Research Seminar I ( 0.0h SE / 2.0 ECTS)
        • 604.811 Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I (1.0h SE / 2.0 ECTS)
  • Masterstudium International Management (SKZ: 908, Version: 19W.1)
    • Fach: Masterarbeit (Research Seminar) (Pflichtfach)
      • Research Seminar I ( 0.0h SE / 2.0 ECTS)
        • 604.811 Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I (1.0h SE / 2.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Sommersemester 2023
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I | SE zur Masterarbeit aus Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2019
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 604.811 SE Research Seminar: International Marketing I (1.0h / 2.0ECTS)