180.830 (24S) Case Studies in Media and IT Law

Sommersemester 2024

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
11.03.2024 08:15 - 14:15 V.1.04 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Case Studies in Media and IT Law
LV-Art Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Blended-Learning-Lehrveranstaltung
Online-Anteil 17%
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 8
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 11.03.2024
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

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LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

Students gain a basic knowlege of the legal provisions in the following areas:

  • copyright law
  • trademark law
  • trade secret law
  • IT contract law
  • data protection law
  • provider law
  • media law

and are able to address the relevant points when confronted with simple cases in these fields.

Lehrmethodik inkl. Einsatz von eLearning-Tools

  • Lecture with introductions to these fields of law
  • case discussion and case solving 

Inhalt/e

copyright law, trademark law, trade secret law, IT contract law, data protection law, provider law, media law

Erwartete Vorkenntnisse

none

Curriculare Anmeldevoraussetzungen

none

Literatur

scripts are provided by the lecturer

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

1.) Actively taking part at the course (remarks, questions, statements)

2.) Case presentation: Every participant has to analyze and present a case given by the lecturer - if the number of participants is high, there will be a written exam instead of the presentations


Prüfungsinhalt/e

Content of the case in connection with the content of the lecture

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

The grade depends on the extent the participant actively takes part in the course and understands and presents the relevant aspects of the case (facts, norms, which are relevant for the case and the results / findings). In case of the exam the performance at the exam is the basis for the grade.



Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Media and Convergence Management (SKZ: 150, Version: 13W.2)
    • Fach: Electives I - Innovation, Marketing and Law (IML) (Wahlfach)
      • Case Studies in Media and IT Law ( 2.0h KU / 4.0 ECTS)
        • 180.830 Case Studies in Media and IT Law (2.0h KS / 4.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet