780.213 (23S) Selected Topics in Game Engineering

Sommersemester 2023

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
22.03.2023 14:00 - 18:00 S.0.05 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV-Titel englisch Selected Topics in Game Engineering
LV-Art Vorlesung-Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 4.0
Anmeldungen 17 (25 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Deutsch , Englisch
LV-Beginn 22.03.2023
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

This course is not an introduction to any specific video game engine or framework and will not focus on such. Previous knowledge on any engine or framework will be helpful, but is not strictly needed.

Students shall become familiar with:

  • A set of common algorithms, techniques and patterns in (video) game development.
  • Implementing these in a practical game project.
  • Preparing and presenting a pitch deck for pitching a game project, with respect to a specific audience, time frame and desired call-to-action.

Lehrmethodik

  • Lectures
  • Assignments
    • exercise sheets, an essay
    • a game pitch
    • a small game project
  • Open-ended discussion classes about individual topics.

Inhalt/e

  • A set of common algorithms, techniques and patterns in (video) game development.
  • Current and future technologies and their influence on (video) game development.
  • Pitching a game project.
  • An (opinionated!) insight into starting and funding a (small-scale) video game studio.

Erwartete Vorkenntnisse

This course partially focuses on video game engineering and therefore being proficient in programming will be helpful.

Students without any prior programming knowledge will be able to select alternative exercises and projects not requiring programming skills.

Literatur

Madhav, Sanjay. Game programming algorithms and techniques: a platform-agnostic approach. Pearson Education, 2014.

Nystrom, Robert. Game programming patterns. Genever Benning, 2014.

Brownlow, Martin. Game programming golden rules. Charles River Media, 2004.

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

Students will be graded upon assignments and participation in class.

Assignments:

  • Exercise sheets, an essay
  • A game pitch
  • A small game project

Prüfungsinhalt/e

Presented technical topcis, current and future technologies, pitching, project work and project report.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

Point-based grading system on the assignments, related reports and participation in class. 



Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Masterstudium Game Studies and Engineering (SKZ: 992, Version: 17W.2)
    • Fach: Game Engineering (Pflichtfach)
      • Selected Topics in Game Engineering ( 0.0h VC / 4.0 ECTS)
        • 780.213 Selected Topics in Game Engineering (2.0h VC / 4.0 ECTS)
          Absolvierung im 2. Semester empfohlen

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet