552.927 (23S) Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom

Sommersemester 2023

Anmeldefrist abgelaufen.

Erster Termin der LV
03.03.2023 14:30 - 18:00 N.0.44 On Campus
... keine weiteren Termine bekannt

Überblick

Lehrende/r
LV Nummer Südostverbund ENF01002UL, ENG01002UL
LV-Titel englisch Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom
LV-Art Kurs (prüfungsimmanente LV )
LV-Modell Präsenzlehrveranstaltung
Semesterstunde/n 2.0
ECTS-Anrechnungspunkte 2.5
Anmeldungen 17 (24 max.)
Organisationseinheit
Unterrichtssprache Englisch
mögliche Sprache/n der Leistungserbringung Englisch
LV-Beginn 03.03.2023
eLearning zum Moodle-Kurs

Zeit und Ort

Liste der Termine wird geladen...

LV-Beschreibung

Intendierte Lernergebnisse

This course deals with the use of graded readers to teach English as a foreign language. With the help of literature and teachers’ resources, students will plan their own lessons and design activities based on five different graded readers for lower and upper grades in the Austrian school system. The aim is to prepare the resources in a way that they can be used in school. 

Lehrmethodik

Presentations

Literature study and reading assignments

Internet and library research

Group discussions

Peer activities

Inhalt/e

Topics covered in this class include/Questions that are going to be answered

  • What are graded readers?
  • Which graded readers are out there?
  • How can graded readers be used to teach language skills?
  • focus on teaching reading, listening, writing, speaking, vocabulary, and grammar
  • teaching about culture
  • Focus on fiction for lower and upper grades (Hounds of BaskervillePig-Heart Boy, Slumdog Millionaire)
  • Focus on non-fiction and classic literature (How to Give Up Plastic, The Great Gatsby, A Christmas Carol)
  • How to generate interest in reading?
  • designing pre-reading, while-reading, and post-reading activities
  • using literature in isolated lessons or in a series of lessons

Erwartete Vorkenntnisse

Introduction to Literary studies and Teaching for Competence Across the Language Skills can be useful 

Literatur

a list of literature can be found on Moodle

Prüfungsinformationen

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Prüfungsmethode/n

  • active and constructive participation (50%)
  • presentation (25%)
  • portfolio containing the designed material (25%)

Prüfungsinhalt/e

Details will be explained during the course and on Moodle.

Beurteilungskriterien/-maßstäbe

-

Beurteilungsschema

Note Benotungsschema

Position im Curriculum

  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 17W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.927 Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 15W.2)
    • Fach: Advanced Language Teaching Skills (Pflichtfach)
      • ENF.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.927 Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 5., 6. Semester empfohlen
  • Bachelor-Lehramtsstudium Bachelor Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 407, Version: 19W.2)
    • Fach: Language Teaching in Context (Pflichtfach)
      • ENG.001 Focus on Language and the Learner ( 2.0h KS, PS / 2.5 ECTS)
        • 552.927 Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom (2.0h KS / 2.5 ECTS)
          Absolvierung im 7., 8. Semester empfohlen
  • Diplom-Lehramtsstudium Unterrichtsfach Englisch (SKZ: 344, Version: 04W.7)
    • 2.Abschnitt
      • Fach: Fachdidaktik des Englischen (Pflichtfach)
        • Innovative Approaches to Language Teaching and Learning ( 2.0h SE / 4.0 ECTS)
          • 552.927 Focus on Language and the Learner: Using graded readers in the EFL classroom (2.0h KS / 3.0 ECTS)

Gleichwertige Lehrveranstaltungen im Sinne der Prüfungsantrittszählung

Diese Lehrveranstaltung ist keiner Kette zugeordnet