605.240 (22W) Doctoral Seminar in Marketing
Overview
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- Lecturer
- Course title german Dissertant/inn/enseminar im Bereich Marketing und internationales Management
- Type Seminar (continuous assessment course )
- Course model Attendance-based course
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 4.0
- Registrations 8 (15 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction Englisch
- possible language(s) of the assessment English
- Course begins on 24.10.2022
- eLearning Go to Moodle course
Time and place
Course Information
Intended learning outcomes
Kritische Reflexion und Diskussion des aktuellen Standes der Dissertation.
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Critical reflection and discussion of the current progress of the dissertation.
Teaching methodology
Im fachbezogenen Dissertantenseminar präsentieren und diskutieren Dissertant/inn/en den aktuellen Stand ihrer Arbeit.
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In the subject-related dissertation seminar, dissertation candidates present and discuss the current status of their research.
Course content
Es werden unterschiedliche theoretische Perspektiven auf Dissertationsthemen aufgezeigt und Lösungsmöglichkeiten für offene Fragen diskutiert.
Die Präsentation des aktuellen Standes der Dissertation kann folgende Punkte umfassen:
- Beschreibung der Problemstellung
- Herausarbeiten von Forschungslücken
- Formulierung konkreter Forschungsfragen
- Theoretische Bezugsrahmen zur Bearbeitung der Forschungsfragen
- Erhebungsmethoden
- Statistische Auswertungsmethoden
- Diskussion der Ergebnisse
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- Different theoretical perspectives on dissertation topics are presented, and possible ways of solving open questions are discussed.
The presentation of the current state of the dissertation may include the following:
Description of the problem
Identification of research gaps
Formulation of specific research questions
The theoretical frame of reference for handling the research questions
Data collection methods
Statistical evaluation methods
Discussion of the results
Examination information
Examination methodology
Präsentationsunterlagen, Präsentationen
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Presentation materials, presentations
Examination topic(s)
Präsentationsunterlagen, Präsentationen
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Presentation materials, presentations
Assessment criteria / Standards of assessment for examinations
Präsentationsunterlagen, Präsentationen
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Presentation materials, presentations
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences
(SKZ: 300, Version: 18W.1)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
0.0h XX / 80.0 ECTS)
- 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
0.0h XX / 80.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
- Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences
(SKZ: 300, Version: 12W.4)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
40.0h XX / 80.0 ECTS)
- 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
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Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
40.0h XX / 80.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
- Doctoral programme Doctoral programme in Social and Economic Sciences
(SKZ: 784, Version: 12W.4)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
40.0h XX / 80.0 ECTS)
- 605.240 Doctoral Seminar in Marketing (2.0h SE / 4.0 ECTS)
-
Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums (
40.0h XX / 80.0 ECTS)
-
Subject: Studienleistungen gem. § 3 Abs. 2a des Curriculums
(Compulsory subject)