180.099 (22W) Introduction to Media and Commuications Management
Overview
Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).
For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
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- Lecturer
- Course title german Einführung in die Organisationskommunikation
- Type Lecture interactive (continuous assessment course )
- Course model Attendance-based course
- Hours per Week 2.0
- ECTS credits 4.0
- Registrations 36 (50 max.)
- Organisational unit
- Language of instruction Deutsch
- Course begins on 11.10.2022
- eLearning Go to Moodle course
Time and place
Please note that the currently displayed dates may be subject to change due to COVID-19 measures.
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Course Information
Intended learning outcomes
Studierende verstehen und kennen zentrale Theorien, Modelle, Funktionen, Strategien und Methoden der OKOM und können diese differenzieren. Sie kennen unterschiedliche einzelne Kommunikationsdisziplinen (Interne Kommunikation, Marketing, Werbung, PR, Journalismus, Stakeholdermanagement, ...) und können diese untereinander unterscheiden und beschreiben.
Teaching methodology
VorlesungInteraktiv (VI): Vorlesung mit interaktiven Lernformen und Blended Learning.
Course content
Die LV führt in die grundlegenden Modelle und Konzepte der Organisationskommunikation (OKOM) ein.
Themen:
- Organisationskommunikation
- Interne Kommunikation
- Organisationskultur
- Externe Kommunikation
- Öffentlichkeit
- Öffentlichkeitsarbeit/Public Relation
- Journalismus
- Integrierte Kommunikation
- Marktkommunikation
- Medienmanagement und Konvergenz
- Ethik und OKOM
- Aktuelle Themen und Forschungsbereiche der OKOM
Examination information
Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.
Examination methodology
Schriftliche Prüfung
Examination topic(s)
Skript, Literatur und LV-Inhalte
Assessment criteria / Standards of assessment for examinations
Aktive Teilnahme - Erfüllung der Aufgaben - erfolgreiche Absolvierung der Prüfung
Grading scheme
Grade / Grade grading schemePosition in the curriculum
- Bachelor's degree programme Media & Communications
(SKZ: 641, Version: 16W.3)
-
Subject: Media and Communications Management
(Compulsory elective)
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Introduction to Media and Commuications Management (
0.0h VC/VI / 4.0 ECTS)
- 180.099 Introduction to Media and Commuications Management (2.0h VI / 4.0 ECTS) Absolvierung im 4. Semester empfohlen
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Introduction to Media and Commuications Management (
0.0h VC/VI / 4.0 ECTS)
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Subject: Media and Communications Management
(Compulsory elective)
Equivalent courses for counting the examination attempts
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Wintersemester 2024/25
- 180.099 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2023/24
- 180.099 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2022
- 180.091 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2021/22
- 180.099 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
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Sommersemester 2021
- 180.099 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)
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Wintersemester 2020/21
- 180.099 VI Einführung in die Organisationskommunikation (2.0h / 4.0ECTS)