603.104 (22W) Internship in Marketing

Wintersemester 2022/23

Registration deadline has expired.

No sessions entered for the course
... no further dates known

Overview

Due to the COVID-19 pandemic, it may be necessary to make changes to courses and examinations at short notice (e.g. cancellation of attendance-based courses and switching to online examinations).

For further information regarding teaching on campus, please visit: https://www.aau.at/en/corona.
Lecturer
Course title german Praxis aus Marketing & Internationales Management
Type Practical class (continuous assessment course )
Course model Studienleistung
Hours per Week 0.0
ECTS credits 11.0
Registrations 4 (20 max.)
Organisational unit
Language of instruction German
Course begins on 01.10.2022

Time and place

Please note that the currently displayed dates may be subject to change due to COVID-19 measures.
List of events is loading...

Course Information

Intended learning outcomes

Im Studium angeeignete Inhalte und Kompetenzen sowie erworbenes Wissen sollen in der Praxis angewandt und umgesetzt werden

Teaching methodology including the use of eLearning tools

Praktische Arbeit in einer Organisation

Course content

Absolvierung des Pflichtpraktikums für die Dauer von vier Monaten (Masterstudium Angewandte Betriebswirtschaft, Version 2012) bzw. Absolvierung einer facheinschlägigen Praxis für die Dauer von zwei Monaten (Masterstudium Betriebswirtschaft, Version 2022) in der ausgewählten Organisation

Prior knowledge expected

Grundlegendes Wissen aus Marketing-Lehrveranstaltungen

Curricular registration requirements

Siehe Studienplan

Examination information

Im Fall von online durchgeführten Prüfungen sind die Standards zu beachten, die die technischen Geräte der Studierenden erfüllen müssen, um an diesen Prüfungen teilnehmen zu können.

Examination methodology

Die Beurteilung der Praxis erfolgt nach Abgabe aller Unterlagen und der Präsentation des Praxisberichts im SE Aufarbeitung zur Praxis.

Examination topic(s)

Die Beurteilung der Praxis erfolgt nach Abgabe aller Unterlagen und der Präsentation des Praxisberichts im SE Aufarbeitung zur Praxis.

Assessment criteria / Standards of assessment for examinations

Die Beurteilung der Praxis erfolgt nach Abgabe aller Unterlagen und der Präsentation des Praxisberichts im SE Aufarbeitung zur Praxis.

Grading scheme

participated with/without success grading scheme

Position in the curriculum

  • Master's degree programme Business Administration (SKZ: 918, Version: 22W.1)
    • Subject: Praxis (Compulsory subject)
      • Praxis ( 0.0h PR / 11.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 11.0 ECTS)
  • Master's degree programme Applied Business Administration (SKZ: 918, Version: 12W.4)
    • Subject: Praxis (Compulsory subject)
      • Praxis ( 0.0h PR / 18.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 18.0 ECTS)
  • Master's degree programme Information Management (SKZ: 922, Version: 19W.1)
    • Subject: Praxis (Internship) (Compulsory elective)
      • 7.1.1 Internship ( 0.0h PR / 15.0 ECTS)
        • 603.104 Internship in Marketing (0.0h PR / 11.0 ECTS)
          Absolvierung im 2. Semester empfohlen

Equivalent courses for counting the examination attempts

Sommersemester 2024
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2023/24
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2023
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 11.0ECTS)
Sommersemester 2022
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2021/22
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2021
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2020/21
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2020
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2019/20
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Internationales Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2019
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2018/19
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2018
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2017/18
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2017
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2016/17
  • 603.104 PR Praxis aus Marketing & Int. Management (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2016
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2015/16
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2015
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2014/15
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2014
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2013/14
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Sommersemester 2013
  • 603.104 PR Praxis Schwerpunkt Marketing & Int. Management | Schwerpunkt Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)
Wintersemester 2012/13
  • 603.104 PR Praxis aus MIM | Medienmanagement (0.0h / 18.0ECTS)